OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT kommuner i Skåne AB (Unikom) är ett IT-bolag som ägs av Hörby, Höör, Östra Göinge, Osby, Sjöbo och Bromölla kommun. Vi är resultatet av ett flerårigt kommunalt samarbete där vårt upplägg är unikt i Sverige. Vårt uppdrag är en spännande satsning med en modern syn på kommunal IT-verksamhet.
Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner. För att möta samhällsutvecklingens krav och kommuninvånarnas digitala förväntningar, innefattar även vårt uppdrag att tillsammans med kommunernas verksamheter arbeta med digital utveckling och stödja samverkan, framväxt och innovation.
Inom Unikom är vi idag drygt ett 50-tal anställda och stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi är angelägna om att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.
Vi söker en IT-tekniker till vår ServiceDesk med placering i Sjöbo.
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker i Servicedeskgruppen kommer du att arbeta med ärenden i såväl first line som second line. Ärenden kommer in från alla organisationers anslutna användare via mail, telefon och ärendehanteringssystem. Support sker även på plats ute i kommunernas verksamheter.
Arbetsuppgifterna är av varierad karaktär och du får möjlighet att arbeta brett inom IT-området. Det innebär alltifrån att hantera praktiska uppgifter som felsökning av hård- och mjukvara till behörighetshantering, kontoadministration och skrivare.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom IT eller har motsvarande dokumenterad kunskap förvärvad på annat sätt, t ex flera års erfarenhet av IT-support (PC/server, hård- och mjukvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning, etc).
Du har goda kunskaper kring datakommunikation/IP-baserade nätverkslösningar och är införstådd i hur en Microsoft klient/server-miljö är uppbyggd.
Du har även mycket goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem, Active Directory och kontoadministration.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt har kännedom om ITIL.
Du är flexibel, självständig och känner ansvar för de ärenden som kommer in till Unikoms Servicedesk. Du är drivande, har stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och har förmågan att förstå och tillämpa ny teknik.
Ett krav är B-Körkort.
Tillträde enligt överenskommelse.
OBS! Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag.
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.