OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
IT kommuner i Skåne AB (Unikom) är ett kommunalt IT-bolag som är sprunget ur ett flerårigt samarbete mellan de tre ägarkommunerna Hörby, Höör och Östra Göinge. Bolaget är unikt i Sverige i sitt upplägg och är en spännande satsning på ett modernt synsätt när det gäller kommunal IT-verksamhet. Vi befinner oss i ett spännande och expansivt skede då även Osby kommun under årsskiftet 2019-2020 blev en del av Unikom
Unikom levererar kvalitativ och säker drift av all IT till våra ägarkommuner samtidigt som vi jobbar med övergripande utveckling tillsammans med kommunernas verksamheter.
Inom Unikom är vi idag 34 anställda varav 14 ingår i Servicedeskgruppen. Nu söker vi ännu en erfaren IT-tekniker till vår Servicedesk med placering i Hörby.
I Unikom är vi stolta över att vi tillsammans skapar en trivsam och utvecklande arbetsplats. Hos oss är teamkänslan viktig och vi ser till att alla bidrar med sin kompetens, sina idéer och en positiv inställning.
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker i Servicedeskgruppen kommer du att arbeta med 1st och 2ndline-ärenden från alla organisationens anslutna användare. Ärenden kommer in via mail, telefon och ärendehanteringssystem. Support sker även på plats ute i kommunernas verksamheter.
Arbetsuppgifterna är av varierad karaktär och du får möjlighet att arbeta brett inom IT-området. Det innebär allt från att hantera praktiska uppgifter som felsökning av hård- och mjukvara till behörighetshantering, kontoadministration och skrivare.
Då vi kontinuerligt förbättrar våra interna rutiner och arbetssätt kommer du att ha möjlighet att påverka och utveckla såväl arbetet som dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Du som söker har goda kunskaper kring datakommunikation/IP-baserade nätverkslösningar och är införstådd i hur en Microsoft klient/server-miljö är uppbyggd.
Du har även mycket goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem, Active Directory och kontoadministration. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt har kännedom om ITIL.
Du har eftergymnasial utbildning inom IT eller har motsvarande dokumenterad kunskap förvärvad på annat sätt, t ex flera års erfarenhet av IT-support (PC/server, hård- och mjukvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning, etc).
Ett krav är B-Körkort.
Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra, är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum. Du har god dokumentationsförmåga, är strukturerad, ordningsam och noggrann samt kan behålla lugnet i stressade situationer.
Du är flexibel, självständig och känner ansvar för de ärenden som kommer in till Unikoms Servicedesk. Du är drivande, har stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och har förmågan att förstå och tillämpa ny teknik.
För att lyckas hos oss så ska du känna stort engagemang i ditt arbete, leverera kvalitet i allt du gör och ha ett starkt kundfokus.
Löneform: Månadslön
Individuell lönesättning
Till alla våra medarbetare erbjuder vi:
• Utbildning och kompetensutveckling
• Teambuilding
• Gemensamma aktiviteter
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag
• Träning på arbetstid
• Gratis kaffe & frukt