IT-tekniker i vår Servicedesk

IT-tekniker i vår Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Bli en del av världens främsta katastroforganisation

Röda Korset är världens största humanitära nätverk. Vi finns i 192 länder och vårt mål är att förhindra och lindra mänskligt lidande, oavsett vem det drabbar och hur det än uppstår.

Vi arbetar förebyggande för att katastrofer inte ska inträffa. Vi finns där om den ändå sker och vi är kvar efteråt. Före, under och efter katastrofen.

Röda Korset har ett särskilt uppdrag i den internationella humanitära rätten: att hjälpa människor som drabbats av krig och konflikt. Tack vare vårt unika mandat, vår neutralitet och opartiskhet finns vi på plats i oroshärdar och krigszoner dit ingen annan når.

I Sverige är vi den största humanitära frivilligorganisationen, med över 25 000 frivilliga i fler än 700 lokalföreningar över hela landet.

Om oss
Hos oss får du jobba på en IT enhet som består av 16 personer, som tillsammans ser till att organisationen använder moderna, hållbara och kostnadseffektiva IT lösningar på bästa sätt. IT Operations består av två team (Operations & Servicedesk).

Vårt Servicedeskteam är första kontakten för alla vår användare. De tar emot, prioriterar och löser first line supportärenden och står i nära samarbete med Operationsteamet. Vårt Operationsteam ger bland annat ger 3rd- & 2nd-linesupport till organisationen och ansvarar för att upprätthålla och utveckla en välfungerande IT-infrastruktur och drift.

Om tjänsten

Som IT-tekniker i vår Servicedesk löser du bla first line supportärenden, bemannar vår telefon, skriver instruktioner till våra användare och ger teknisk assistans vid digitala möten. Du följer upp att vår fältpersonal & våra delegater har rätt IT-förutsättningar innan och efter de skickas iväg på utlandsuppdrag och håller olika IT-relaterade utbildningar.

Som person är du strukturerad och systematisk och trivs med ett nära samarbete för att lösa gruppens gemensamma arbete. Du kan arbeta självständigt och tar gärna initiativ till förbättringar inom ramen för din roll. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift för att bland annat kunna ta fram IT-relaterade instruktioner och guider till våra användare.

Du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska.

! Vi söker också Infrastrukturtekniker till samma team. Läs mer om den tjänsten här.

Om du har erfarenheter som stämmer överens med ovan och känner att du vill bidra med ditt engagemang i en organisation som vår, så är du rätt person för oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placerad på vårt kontor vid Mariatorget i Stockholm.

Så här rekryterar vi

Vi välkomnar din ansökan senast den 31 juli. 2 augusti. I våra rekryteringsprocesser ingår intervjuer, arbetsprov och referenstagning. Välkommen att kontakta rekryterande chef Jim Terneborg om du har frågor om tjänsten. Under sommarledigheterna når du Jim enklast på mail: jim.terneborg@redcross.se

Vi undanber oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tjänstepersonsorganisationen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juli 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024