OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prog-It utökar sin verksamhet i Sverige och söker en IT-Tekniker som självständigt ska ansvara för de datatekniska systemens funktion hos en av våra avtalskunder i Västerås.
Som IT-Tekniker i gruppen är du ansvarig för att driftsätta och konfigurera utrustning i vår kunds nätverk och utrustning. Du hanterar driftsättningar av datanättjänster inom Office365/M365.
Tillsammans med Globala IT säkerställer ni att tjänsten implementeras och fungerar felfritt samtidigt som det uppfyller alla säkerhetskrav. Det är hög fokus på just säkerhet inom hela IT och det genomsyrar även hela vår kunds verksamhet.
För att lyckas i rollen ska du gilla att jobba i ett högt tempo och i team. Du ska ha ett sinne för kvalitet och ha ett professionellt förhållningssätt i din kommunikation, både internt och mot leverantörer. Att du har ett brinnande intresse för teknik och problemlösning ser vi som en självklarhet.
Följande kunskaper, färdigheter och erfarenheter är nödvändiga för att kunna utföra denna roll:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta inom en stationär/sekundär supportroll med kunskap om händelseupplösning för mobila enheter, datorer, bärbara datorer och skrivare.
- Installation, konfiguration, support och användning av arbetsstationer (hårdvara och programvara).
- Mycket bra kunskap om Microsoft-baserade operativsystem - speciellt: Windows 7, 8.1, 10. Katalogtjänster, Active Directory och Group policies. Specifikt E-post, kalender, chatt, kontakter, enhet, dokument, bilder och skivor.
- Kunskap om audiovisuell teknik och tillhörande utrustning, TCP/IP, Antivirusprogram och LAN/WAN-teknik.
- Kunskap om Windows Server 2012-2019.
- Grundläggande kunskap om Switchar/Brandväggar.
- Grundläggande kunskap om VmWare (Virtualisering) och backuphantering.
- Grundläggande kunskaper om WiFi nätverk.
- Översätta teknisk detalj till normalt affärsspråk - förmågan att tydligt förklara problem och lösningar tydligt för icke-tekniska användare.
- Analys, diagnostisk utredning och problemlösningsförmåga.
En serviceinriktad inställning och förmåga att se saker och ting ur kundens perspektiv.
Då våra kundkontakter sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera detta i både tal och skrift.