OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stora Enso är den globala nytänkaren inom papper, biomaterial, träprodukter och förpackningar. Vi tänker alltid i nya banor och skapar nytt för att kunna erbjuda våra kunder innovativa lösningar baserade på förnybart material.
Nymölla Bruk tillhör affärsområdet Paper inom Stora Enso och ligger 2 mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa enligt magnefitmetoden och obestruket finpapper. I vår kundbas finns exempelvis Europas största pappersgrossister och kontorsvaruåterförsäljare och MultiCopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 485 000 ton finpapper.
Arbetsbeskrivning
Till Support Services - Sweden söker vi nu en Infrastrukturspecialist stationerad på Nymölla Bruk. Tjänsten är en visstidsanställning på ett år.
BIS (Business Information Services) är en intern servicefunktion som tillhandahåller IT-applikationer och infrastruktur som syftar till ökad kostnadseffektivitet och produktivitet för IT-funktioner inom Stora Enso.
Support Services – Sweden är den grupp inom BIS som levererar användarstöd till samtliga Stora Ensos användare i Sverige. Vi ser också till att användarnas IT-arbetsplatser är uppdaterade och fungerar som de skall. Vår personal är motiverad, välutbildad med bred IT-kunskap men även med spetskunskaper inom sina respektive ansvarsområden.
Du kommer att arbeta i ett regionalt team som också kan innebära arbeten på andra enheter inom Stora Enso, samtidigt kommer du arbeta tätt tillsammans med den lokala IT-gruppen på Nymölla.
Arbetsuppgifter
I rollen som Infrastrukturspecialist kommer du att jobba med att leverera första och andra linjens support för region Sverige. Du hanterar licenser för PC för den lokala enheten samt inköp av PC, Mobila enheter och tillbehör. Du upprätta utbytesplaner för arbetsstationer. Du ansvarar även för kvalitén i AD:t vad gäller “Computers” och “Users”. Du testar ny hårdvara, program och metoder. Du bidra till att förbättra vår service desk och support för arbetsstationer för att höja kundnöjdheten. Du kommer också delta i projekt och implementera regionala och globala lösningar för vår IT-infrastruktur.
Vem är du?
I rollen som infrastruktur specialist får du användning för din flexibilitet och dina tekniska kunskaper då du kommer att fungera som en viktig resurs när det kommer till teknisk problemlösning. En vanlig dag på jobbet i denna tjänst kan innebära att hjälpa användare med exempelvis nätverk, skrivare och mailkonton som strular. Det kan också handla om att utföra felsökningar eller sköta installationer av klientdatorer. Du ansvarar för ärenden, lösning samt uppföljning för optimal kundupplevelse – tjänsten är bred och ingen dag är den andra lik!
För att du ska känna dig trygg i din roll är det bra om du arbetat något i Servicedesk eller i liknande supportroll och att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Du har koll på det nya på marknaden och är inte rädd för att ta dig an områden som är nya för dig. Absolut viktigast för denna roll är dock att du är utåtriktad och kommunikativ – du tycker helt enkelt att det är roligt att prata och hjälpa olika användare med stort som smått. Är det dig vi letar efter?
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Stora Enso med Experis, ett företag inom ManpowerGroup. Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 5 juli.
Vill du ha ytterligare information kan du kontakta rekryteringskonsult på Experis, Carina Berg via telefon eller mail +46703770747, carina.berg@se.experis.com.
Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar via Stora Ensos hemsida!
Ansök här
Vi tar ej emot ansökan via Manpower eller Experis hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645