IT-tekniker inom administration och ärendehantering

IT-tekniker inom administration och ärendehantering

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi på Randstad Technologies söker nu IT-tekniker inom administration och ärendehantering till kund i Linköping.  Vi erbjuder dig en spännande roll med fast månadslön där du kan utvecklas och trivas. Detta är en värdefull erfarenhet för dig som vill bygga vidare på din karriär hos oss.

Ansvarsområden
I ditt arbete som IT-tekniker för administration/ärendehantering rörande 3rd line, kommer du bland annat att hantera datorns hela livscykel men även serviceinriktat arbete mot kunder. I arbetet förekommer order- och supportärende avseende kundens tjänster. Registervård avseende
hårdvara och licenser samt ärendehantering i Service Managementverktyget. Man kommer även dagligen ha kontakt via telefon. Servicedesken du kommer vara en del av supporterar mer än 5000 användare med över 50.000 ärenden per år.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 
- Gymnasial Utbildning
- Minst två års erfarenhet av arbete som 2:a/3:e line supporttekniker
- Arbetat i en stor komplex IT-supportmiljö med minst 5000 användare
- Arbetat med service Management enligt ITIL (gärna Certifiering ITIL Foundation)
- God kunskap inom kommunikation via nätverk och på distans (VPN)
- Erfarenhet av iPhone, iPad och Android-enheter
- Erfarenhet av projektorer
- Erfarenhet av arbetsplatsuthyrning via fjärrstyrning
- Övergripande IT-kunskap inom: Microsoft Office, Windows, klienthantering m.m.
- Körkort B

Vi söker även dig som har ett brinnande intresse för IT.  Du har lätt att lära dig nya saker, är service fokuserad och engagerad i ditt arbete. Din sociala förmåga är god och du har inga problem med att arbeta både
självständigt samt i grupp. Att arbeta lösningsorienterat är en styrka hos dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför så snart som möjligt. För mer information kontakta Victoria på victoria.beckne@randstad.se eller 0733523827.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 25 april 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024