IT-Tekniker inom integration, inriktning infrastrukturutvecklare

IT-Tekniker inom integration, inriktning infrastrukturutvecklare

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Vi söker dig som vill arbeta med systemutveckling och automatisering inom integration på en av landets största IT-avdelningar.

Försäkringskassan integrerar idag med ett stort antal myndigheter, landsting, försäkringsbolag och andra organisationer. Våra integrationsplattformar erbjuder säker kommunikation över internet med hjälp av ett antal protokoll och tekniker, exempelvis SHS, SFTP, RIV mm. Plattformen baseras på produkterna iiPax Communication utvecklad av mjukvaruleverantören IDA Infront samt BizTalk levererad av Microsoft.

Till Verksamhetsområde IT Produktion söker vi två IT-tekniker inom integration med inriktning infrastrukturutvecklare.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som it-tekniker med inriktning infrastrukturutvecklare inom produktion kommer du att arbeta med att utveckla Försäkringskassans integrations och infrastrukturplattformar. I dina arbetsuppgifter kommer du att förvalta och utveckla befintliga system samt delta i projektarbeten där du är en representant för leveransområdet integration. I projektarbetet kommer du att säkra produktionen och nyutvecklingen av integrationer på plattformarna. Du kommer även att arbeta i ett team och ett gott samarbete krävs för att du ska lyckas i rollen.

Är du den vi söker och är du redo för ditt första steg i din IT-karriär?

Vi söker dig som:


• har akademisk examen inom IT eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har kunskap och ett stort intresse av programmering i tekniska tillämpningar
• Behärskar ett eller flera programmerings alternativt scriptspråk
• Kunskap inom Ansible eller motsvarande
• är ansvarsfull och drivande
• självständigt kan planera sitt arbete
• har förmåga att sätta dig in i olika problemställningar och ser till helheten
• är stabil och strukturerad, även under stark tidspress
• har en stark känsla för kvalitet och service samt tycker om att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar
• har en god samarbetsförmåga och lätt att arbeta i grupp
• behärskar svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Meriterande:


• Kunskap inom Ansible eller motsvarande
• Kunskap om datakommunikation
• Kunskap om certifikatshantering

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 


Övrigt
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Svenskt medborgarskap krävs eftersom tjänsterna är säkerhetsklassade. Placering är Sundsvall.

Kontaktpersoner
Chef: Per-Erik Näsholm, tfn 070-201 55 33 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Josefin Lewenstierna, 010-116 33 76.(för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för SACO Görel Wiking, ST Lorenzo Iorio och för Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Seko: Johanna Grundström, 010 115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 11 oktober. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

IT konsult (kopia)

IT konsult (kopia)

18 november 2024

IT konsult

IT konsult

18 november 2024