OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
Integration, Linux och förvaltning
Inom teamet arbetar vi med hela kedjan - från utveckling till produktion och förvaltning av it-tjänster. De integrationslösningar vi ansvarar för körs både på Linux och Windows och stödjer de vanligaste förekommande protokollstandarder för integration.
Vi är nu inne i ett expansivt skede med nya krav och behov gällande den interna och externa integrationen och söker två It-tekniker inom produktenheten integration. Vi behöver öka antal medarbetare för att klara den dagliga produktionen samt utveckla och tillföra nya teknologier för integration
Som medarbetare inom produktenheten integration så ingår du i ett team med, i nuläget, åtta medarbetare fördelat på yrkesrollerna it-tekniker och systemutvecklare.
Huvudsakliga ansvarsområdet är att i rollen integrationstekniker hantera den dagliga driften av Försäkringskassans system samt medverka i projekt som kräver integrationslösningar. Teamet ansvar i nuläget för fem produkter. I arbetet ingår även att driva förbättringsarbete inom området. Inom teamet jobbar vi fokuserat med att bygga vår kultur genom att leva våra värderingar – Samarbete, Kvalitet, Ansvar, Helhetssyn och Arbetsglädje.
Vi söker dig som
• har högskoleexamen inom IT eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har grundläggande kunskap om datakommunikation
• är ansvarsfull och drivande
• självständigt kan planera sitt arbete
• har en god samarbetsförmåga och lätt att arbeta i grupp
• behärskar svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete med integrationslösningar
• förståelse för användning och hantering av certifikat för kommunikationslösningar
• kunskap inom Unix/Linux
• har erfarenhet av installation, konfiguration och felsökning av IT-system.
Övrigt
Två tjänster tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Som anställd hos oss vill vi att du ska ha förutsättningar att skapa en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans. Placeringsort: Sundsvall
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Håkan Åsing, tel 070- 328 11 35 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mats Törngren, tel 010 113 44 13 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Marie Nordenfjäll, Saco-S: Ann Wiström och Seko f.seko@forsakringskassan.se. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 mars 2023. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. I den här rekryteringen tar vi inte emot personligt brev. Du kommer i stället att få möjlighet att besvara urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.