OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för IT och trivs i en roll där du får hjälpa andra? Är du i början av din karriär och vill arbeta på ett växande bolag? Vill du tillhöra ett härligt team med god sammanhållning? Nu har du chansen att vara med och utveckla vår IT-Support!
Om rollen
Du ska på ett serviceinriktat och effektivt vis hjälpa våra medarbetare med deras IT-problem via vårt ärendehanteringssystem, telefon eller e-post. Du får en central roll på företaget där både interna och externa kontakter är beroende av dig. Du arbetar i en miljö som präglas av högt tempo och flexibilitet. Tillsammans med dina åtta kollegor på IT-avdelningen är du med och utvecklar och förbättrar vår supportprocess.
I din roll har du fokus på följande:
- IT-Support via vårt ärendehanteringssystem och telefon.
- Beställning av IT-utrustning till organisationen.
- Kontakt med leverantörer och samarbetspartners.
- Drift av vår outsourcade infrastruktur.
Din profil
Tjänsten passar dig som är social, utåtriktad och har en fingertoppskänsla när det gäller service och support. Har du erfarenhet av liknande tjänst så är det en fördel, men är du rätt person kommer du snabbt kunna komma in i dina arbetsuppgifter med stöd från dina kollegor på avdelningen. Vi värdesätter att du har ett stort intresse för IT & teknik och vill utvecklas. Faller det sig naturligt för dig att ge både snabb och korrekt support på ett pedagogiskt och professionellt sätt? Samt att punkterna nedan stämmer in på dig? Då ser vi fram mot just din ansökan!
- Gärna tidigare arbetslivserfarenhet som help desk/First line support
- Kunskap inom Microsoft miljöer och operativsystem
- Kunskap om Active Directory och Office365 är meriterande
- B-körkort
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Placeringen är på vårt huvudkontor i Göteborg men vid behov kan resor förkomma till våra andra kontor eller byggprojekt. Vi ser gärna kvinnliga sökande för att bredda vår mångfald.
Information och ansökan
Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår IT chef Niclas Ölander, niclas.olander@serneke.se, 070-431 51 51 eller till rekryteringsansvarig Kicki Olsson-Billing, kicki.olsson-billing@serneke.se, 070-083 82 68.
Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 6 mars, men sök redan idag då urval sker löpande.
Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.
Om Serneke
Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.
Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan
Karina Andersson
0728556377