IT-tekniker / IT-support till Telia

IT-tekniker / IT-support till Telia

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, samt överrekrytering. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd.

Om företaget:

Telia Company verkar inom IT- och telekombranschen. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Deras ambition är att vara ledande på alla sina marknader. De verkar internationellt och erbjuder en professionell och föränderlig miljö. Avdelningen Telia ”IT avdelning som tjänst” söker nu medarbetare till sitt huvudkontor i centrala Stockholm, där du blir en del av ett team på 9 personer med god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-tekniker tekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får du möjlighet att jobba med flera olika kunder, IT-miljöer och teknologier samtidigt. Arbetsuppgifterna består primärt av first- och second-linesupport inom tjänster såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac.

Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem, samt till viss del per telefon och mejl. Du tar ägandeskap för tilldelat ärende och ansvarar för att analysera och bedöma och fel avhjälpa ärendet från start till slut, vid mer komplexa ärenden finns möjlighet att eskalera till third- linesupport.

När du är bekväm i din roll finns även möjlighet att specialisera dig inom ett särskilt område. Det kan till exempel vara nätverk, WiFi, säkerhet eller Office 365. Som specialist kan du på så vis få möjlighet att jobba som IT-Konsult inom ditt område och fördjupa dig än mer inom det som just du brinner för.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant erfarenhet av att jobba i en Service Desk/Helpdesk inom IT
• Erfarenhet av att jobba med Windows Server och nätverk (installation, konfiguration, migreringar, drift, hantering och felsökning)
• Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA är meriterande men kan även erbjudas
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen ser vi att du som person är social och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är strukturerad och noggrann, och tar ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Som person är du lösningsorienterad och vill förstå kundens problem för att kunna erbjuda innovativa lösningar. Vidare är du engagerad och räds inte för att ta dig an ny teknik och nya utmaningar. Slutligen är du en lagspelare, och trivs i nära samarbete med dina kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående.
Plats: Stockholm, Solna.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024