IT-tekniker Linje 1 till Servicedesk på Digitaliseringsavdelningen

IT-tekniker Linje 1 till Servicedesk på Digitaliseringsavdelningen

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Digitaliseringsavdelningen är en service och utvecklingsenhet inom Norrköpings kommun. Tillsammans är vi cirka 90 kollegor som driver, utvecklar och förvaltar de IT-system, applikationer och telefoni som används i kommunens verksamheter. Vi har stort verksamhetsfokus, intern utveckling av enheten, högt i tak samt stora möjligheter för ett kreativt och agilt arbetssätt.

Vi söker nu kollegor till Servicedesken som brinner för service och har ett stort intresse för ny teknik. Vi står inför en spännande framtid där vi erbjuder möjligheter till utveckling och delaktighet i vår organisation.

ARBETSBESKRIVNING

Som IT-tekniker i Linje 1 består dina arbetsuppgifter främst av att via telefon och mail hantera ärenden från de olika verksamheterna i kommunen. Det kan vara en installation av en skrivare, felsökning om varför en smartboard inte fungerar från en viss datormodell eller en kollega som har råkat låsa sin telefon. Det är en otrolig blandning av ärenden där ena dagen sällan är den andra lik.

Servicedesken jobbar ständigt med kunskapsöverföring från andra enheter och framförallt "driften" för att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten, inte bara för att ge den bästa servicen utan även för att få lite utmaning i vardagen och utvecklas inom tekniken.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av telefonsupport i 1st eller 2nd line i en större IT-organisation (5000+ anställda).

Vi tror att du är en socialt kompetent problemlösare med ett stort teknikintresse som brinner för förändring och förbättring, men framförallt service och utveckling! Du är professionell och pedagogisk i ditt agerande och har fingertoppskänsla i hur du hjälper våra kollegor, både internt på avdelningen men även kollegorna ute i verksamheten. Du ser lösningar istället för problem och vill vara och bygga morgondagens Servicedesk.

Du är inte rädd för ny teknik eller nya uppgifter som kanske inte alltid kommer levererat med ett facit och du tar ett stort eget ansvar för egen utveckling. Det som var nytt igår kanske byts ut mot något annat imorgon och då är det viktigt att du har förmågan att anpassa dig efter verksamhetens behov.

Vidare är du stresstålig, serviceinriktad och flexibel. Du är driven och har en god analytisk förmåga med mycket eget ansvar men även förmågan att samarbeta i grupp för att bidra i utvecklingen av Servicedesken, Digitaliseringsavdelningen och Norrköpings kommun.

Vi ser det som meriterande om du har kunskaper eller certifiering i ITIL Foundation, användarhantering i Active Directory och goda kunskaper om datorrelaterad hårdvara och kringutrustning som t.ex. AV-utrustning.

Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av support av Officepaketet (2016/365), klienthantering (bios, enhetshanteraren, drivrutiner mm.) och en generell förståelse av nätverk.

Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider är kontorstid måndag till fredag.

Vid frågor kontakta enhetschef Mikael Svensson på mikael.svensson@norrkoping.se.

Vi vill ha din ansökan senast den 11 juli. Urval kan komma att tillämpas löpande under annonseringstiden.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024