OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Dagbladet är en riksspridd morgontidning med Stockholm som bas.I Mediehuset SvD ingår också sajterna SvD.se, SvD:s näringslivssajt E24, rekryteringssajten Jobb24, SvD:s mat- och dryckesajt Tasteline och resesajten minTur.Svenska Dagbladet nya helpdesk börjar ta form och behöver ytterligare två IT-tekniker med Mac kompetens.Den nya helpdesken kommer att ingå som en del i ny större IT-organisation som är under bildande mellan SvD och Aftonbladet.Helpdesken skall sitta i SvD:s stora ljusa fina lokaler vid Mäster Samuelsgatan.Arbetsuppgifter Helpdesk ansvarar för närstöd till användarna.Helpdesk tar emot felanmälningar och åtgärdar dem.Här vilar också ansvaret för klientplattformarna.Arbetssätt enligt ITIL.Support ges remote till våra arbetsplatser i Östersund, Åre och Kungsholmen.Jobbrotation kommer att förekomma mellan SvD och Aftonbladet.Erfarenhet och egenskaper Du skall ha arbetat som IT-tekniker och teknisk utbildning med adekvat certifiering för Mac är mycket meriterande.Det är också av stort värde om du som söker har erfarenhet av dagstidningsproduktion alternativt annan tidskritisk produktion.Vi vill att du som person har: .stark känsla för god service genom ett trevligt bemötande .förståelse för stressen i användarnas arbetsmiljö .en utåtriktad och social personlighet .förmågan att vara snabb, flexibel och noggrann på samma gång .intresse av mediebranschen Övrigt Tjänsten avser tillsvidareanställning hos Svenska Dagbladet på heltid.Ansök genom att registrera dig via www.elanit.se.