OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra kunder i Stockholm behöver utöka sin IT-avdelning på 2nd och 3rd line och vi söker nu dig som har erfarenhet och/eller tydlig kunskap inom Windows Server och Cloudtjänster och då med fokus på Microsofts tjänsteutbud såsom Microsoft Azure, Microsoft 365 m.m.
Kund- och medarbetarservice ser kunden på som något oerhört värdefullt och i denna mycket varierande roll får du arbeta med teknik såväl på ytan som på djupet - och givetvis också med människor och de vanliga problemställningar som kan uppstå på användarsidan.
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund.
Arbetsuppgifter
Dina samlade arbetsuppgifter kommer att bestå av att installera, driftsätta, supportera och felsöka olika IT-tjänster till kunder runt om i Mälardalen (Västerås – Uppsala – Stockholm). Just nu är vi även i ett projekt där vi migrerar kunder från vårt datacenter till MS Azure och där du kommer vara en viktig spelare i detta.
Som en flerfaldigt certifierad silverpartner till Microsoft inom flera områden så arbetar företaget nu ännu tydligare och aktivare för att förstärkas ytterligare inom detta. Du kommer vara en otroligt viktig faktor till detta vilket också gör att din utveckling förväntas accelerera ytterligare.
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i din roll tror vi att du stämmer väl in på följande:
- Erfarenhet av djupare felsökning såsom att kunna läsa loggar och urskilja vad som framgår i dessa (för att bl.a. snabbare kunna lösa uppkomna eventuella problem)
- Erfarenhet av Windows Server 2012 och uppåt så att du kan både kan sätta upp en server som drifta befintliga servrar. (Vi använder uteslutande Server 2016 &. 2019 men ibland stöter vi på kunder som behöver migrera från såväl Server 2008 som 2012).
- Tydlig erfarenhet och/eller kunskap inom Microsoft 365 inkl. Azure Domain Services.
- Erfarenhet av planering och genomförande av system-migrering vare sig det gäller OS, affärssystem eller andra applikationer etc. Våra kunder arbetar ex. med Monitor, Visma, Pyramid, m.fl. så ju mer applikationserfarenhet desto bättre (speciellt kring ERP).
- Klientmanagering (RMM-system)
- Är du certifierad som MS Azure Administrator (AZ104 eller ”mer”) är detta mycket meriterande och kommer återspeglas i din ersättning. Skulle du inte vara det, förväntar vi oss att du åtminstone kan arbeta helt självständigt (och/eller leda arbetet med med att konfigurera en RDS och/eller WVDI-lösning). En certifiering kommer i slutändan vilket är något vi strävar efter och det kommer också bekostas av oss.
- Du innehar en mycket god nätverksförståelse för att självständigt kunna såväl designa som att konfigurera och felsöka nätverk.
- Erfarenhet kring olika backuplösningar (Azure Backup, Veeam, Acronis etc.)
Dina tekniska kunskaper är otroligt viktiga men det är även din inställning och känsla för att utföra ett ansvarsfullt arbete och att främja såväl din egen som hela teamets och företagets utveckling.
Du är en ansvarstagande, serviceminded och lyhörd person som utöver ditt starka tekniska kunnande också har lätt för att samarbeta. Vår målsättning är att inte att bara hjälpa våra kunder, utan genuint omhänderta och serva dem på absolut bästa sätt och det kräver ett team i världsklass!
Rollen innebär primärt att du hjälper kollegor och kunder. Kundarbetet sköts primärt digitalt men kan i vissa fall även ske på plats. Därför förväntas du kommunicera flytande på svenska såväl i i tal som i skrift. Kan du också kommunicera flytande på engelska i både tal och i skrift (innefattande tekniska termer) så anses det meriterande.
Du har minst 8 års samlad erfarenhet & kunskap (arbetslivserfarenhet och/eller IT-studier räknas) som intygar din kompetens.
Du innehar B-körkort då tjänsten stundtals innebär besök hos kund.
Det är meriterande om du även har erfarenhet, kunskap och utbildning inom:
- Mer djupgående Azure-kunskap (AZ 300/301, AZ500 etc.)
- Virtualisering: Hyper-V
- Cisco Routing & Switching, Cisco Security & Cisco Wifi
- Sharepoint
- IT-säkerhet (proaktivt tänkande och reaktivt lösningsfokus)
- RMM-lösningar
- MDM-lösningar eller motsvarande
Vad vi erbjuder
Kunden är ett mycket framgångsrikt och aktivt företag med egen sälj- och supportorganisation som återfinns på flera orter i Sverige och omsätter ca 40MSEK genom våra ca 20 st. viktiga medarbetare. Företagets affärsidé består av att ständigt förbättra våra kunders effektivitet och lönsamhet genom att vara påläst, trygg och marknadsuppdaterad leverantör som tillhandahåller lösningar inom IT, telefoni, skrivare/dokumenttjänster, fordonstjänster och videotjänster.
Företaget har innehaft högsta kreditvärdighet flera år i rad och blev under 2016, som enbart 1 av 580 företag i Sverige, utsedd till Superföretag av Dagens Industri. Detta är något som är få företag förunnat och som därför blir ett tydligt kvitto på att vi arbetar med våra anställda och för våra kunder vilket bidrar till en otroligt levande och kul arbetsplats.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229