IT-tekniker med inriktning Drift

Arbetsbeskrivning

Här får du möjlighet att arbeta på Sobi ett internationellt läkemedelsföretag med inriktning på specialläkemedel för patienter med sällsynta sjukdomar. Här arbetar man med olika områden inom forskning, industri och akademisk sfär.

Nu söker vi en erfaren It-tekniker med inriktning mot nätverk med placering på huvudkontoret i Solna. Vi söker en analytisk och ansvarstagande person som på ett bra sätt bidrar till att vidareutveckla support och drift av infrastruktur och verksamhetssystem.

Sobi IT består av 16 personer som supporterar ca 1 300 användare runt om i världen på 14 kontor representerade i 26 länder. I stort sett all drift sker lokalt på huvudkontoret i Solna. 5 tekniker bemannar Servicedesk som har ansvar för first- och second lineärenden. Sedan har man idag 4 infrastrukturspecialister med huvudansvar för vår IT-drift och third line support och det är till detta team vi söker ytterligare en kollega. Tillsammans utgör dessa personer Team IT Operations som nu ska bli 10. Utöver detta team finns även Team Architecture, Design & Automation som består av 4 specialister på varsitt område. Båda teamen har varsin chef som i sin tur rapporterar in till Head of IT.



Dina arbetsuppgifter

Du kommer att främst arbeta med förvaltning av nätverk och infrastruktur samt hjälpa ServiceDesk med att lösa problem.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:

• Installation, administration och teknisk förvaltning av system och infrastruktur

• Administration och teknisk förvaltning av nätverk

• Konfigurera switchar

• Felsöka nätverksproblem

• Administrera HPEAruba

• Säkerställ IT Säkerhet genom hela infrastrukturen

• Hjälpa och stötta Servciedesk

• Stöd till verksamheten i IT-relaterade frågor

• Identifiera förbättringsområden

• Delta i, utföra eller leda projekt

• Arbeta med validerade system och i valideringsprojekt i enlighet med Sobis kvalitetssystem



Din profil

Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift

Kunskaper inom HPE och Arbua nätverk

Kunskaper inom virtualisering och VMware

Stor erfarenhet av infrastruktur byggt på Microsofts produkter

Högskoleutbildning eller motsvarande inom IT

Erfarenhet av Azure och Office365

Erfarenhet av lagringslösningar

Programmeringskunskap i Powershell

Meriterande – erfarenhet av att jobba med systemvalideringar inom läkemedelsindustrin (Computer Compliance)

Vi söker en analytisk problemlösare som är driven och ansvarstagande och som på ett bra sätt bidrar till att vidareutveckla support och drift av både nätverk, infrastruktur samt Sobis verksamhetssystem.

Sobis värderingar (Care, ambition, urgency, ownership, partnership) genomsyrar det dagliga jobbet.

Vi erbjuder

Sobi är ett internationellt företag inom sällsynta sjukdomar inriktat på att erbjuda tillgång till innovativa behandlingar som gör väsentlig skillnad för personer med sällsynta sjukdomar.

Sobi har tre affärsområden: Haemophilia, Immunology och Specialty Care. Forsknings- och produktportföljen fokuserar främst på hemofili, inflammations- samt genetiska och metaboliska sjukdomar. Inom hemofili har Sobi som ambition att arbeta långsiktigt för att driva utvecklingen framåt, optimera behandling, bygga evidens och se till att personer som lever med hemofili får stöd och varaktig tillgång till hemofilivård. Inom Immunology utökade man under 2018 sin portfölj med två produkter och man kommer att fortsätta att utvärdera fler externa tillväxtmöjligheter för att växa verksamheten vidare, stärka sin forskningsportfölj i sen fas och på så sätt bidra till att flera människor som lever med sällsynta sjukdomar får tillgång till fler innovativa behandlingar.

Det hårda arbetet och engagemanget som Sobi står för engagerar idag cirka 1300 anställda runt om i världen har bidragit till stor framgång i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Ryssland och Nordafrika, vilket har lett till totala intäkter på 9,1 miljarder SEK 2018. Sobis andel (STO: SOBI) är noterat på Nasdaq Stockholm.

Har du några funderingar kring tjänsten?

Tveka då inte att höra av dig till:

Talent Aquisition Manager, Tove Svansson, tove.svansson@totalresurs.se

Om Total Resurs

Vi är inget traditionellt rekryteringsföretag. Vi sätter kvalitet framför kvantitet. Genom ett personligt engagemang och med individen i fokus skapar vi givande och hållbara relationer. Vi tror just att det vinnande konceptet handlar om att omge sig med engagerade människor. Det är inte enbart ett företags visioner eller en slående uppfinning som gör oss konkurrenskraftiga och lyckosamma, utan det är människors engagemang. Människor som får utvecklas och använda hela sin potential och kraft kan nå hur långt som helst. Vårt mål är enkelt: du ska nå dina. Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 70 medarbetare, varav 45 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Olin Hall

Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall

Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson

Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström

Marie Jensen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Total Resurs AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna
None

Postadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
Solna, 16973

Liknande jobb


Driftansvarig

Driftansvarig

11 november 2024

7 november 2024

31 oktober 2024

Platform Owner

29 oktober 2024