OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-tekniker med inriktning mot telefoni till Regionservice Servicecenter
Har du ett stort intresse för IT samt service och bemötande? Då kan detta jobb vara helt rätt för dig
Servicecenter är en avdelning inom Område Kundtjänst som består av ca 70 medarbetare där även telefonväxeln ingår. I Servicecenter tar vi emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat.
Avdelningen består av gruppen Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare i gruppen IT- och telefonisupport kommer du främst arbeta med inriktning mot telefoni samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda.
Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.
IT-tekniker med inriktning mot telefoni till Regionservice Servicecenter
Arbetsuppgifter
Hantera felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län.
Avhjälpa tekniska problem i vår telefonimiljö och konfigurera olika typer av telefoner såsom IP, DECT och mobiltelefoner.
Ta emot samtal i telefon
Hjälpa kunder som fysiskt besöker vår reception
Arbeta med ärenden som inte löses direkt i telefon samt de som inkommer via vårt ärendehanteringssystem.
Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kvalifikationer
Du har minst gymnasial utbildning och stort intresse för service, IT och teknik.
Tidigare erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion, helst där telefoni men även IT och teknik har stått i fokus.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom mobila enheter, kringutrustning och operativsystem såsom iOS, Android och Windows 10.
Vem söker vi?
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon så är det viktigt att du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.
Du är social och har lätt att kommunicera och samarbeta med andra.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Under din första tid kommer du att utbildas bl.a. i våra telefonisystem och vi ser därför att du är en person som lätt tar till dig ny kunskap.
Vi är övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten. Du har stor respekt för andra människor och vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga erfarenheter och egenskaper.
Ansökan
Urvalsarbetet kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och referensnummer till sökt tjänst. Intyg, betyg och examensbevis m.m. ska lämnas vid en ev. intervju.
Läs mer här
Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län
https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Daniel Ingelse, Gruppchef 019-6026071
Fackliga företrädare:
Isabell Karlsson, Vision, 019- 6022755
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena