IT-tekniker med klientkompetens till supportavdelningen|Tiohundra

IT-tekniker med klientkompetens till supportavdelningen|Tiohundra

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya supportmedarbetare med hög servicekänsla och stort teknikintresse? Drivs du av möjligheten att arbeta i en organisation som ständigt strävar framåt, särskilt inom området för en förbättrad sjukvård? Hos oss får du chansen att spela en nyckelroll i supporthanteringen med fokus hög service och förstklassigt kundbemötande.

Om du vill vara en del av vårt team och göra verklig skillnad, ser vi fram emot att ta emot din ansökan redan idag!

Om tjänsten

På Tiohundra arbetar du i ett kompetent team inom en modern IT-organisation. Du ansvarar för support till interna verksamheter, där du hanterar IT, telefoni och eTjänstekort. Du löser problem, delar kunskap och är delaktig i utvecklingsprojekt.

Dina arbetsuppgifter inkluderar både schemalagd support och arbete med administration, underhåll och utveckling av IT-klienter. Du arbetar direkt med kunder via telefon, ärendehanteringssystem och på plats. Tjänsten är heltid med placering i Norrtälje, men arbetsområdet omfattar hela kommunen. Du ingår även i ett beredskapsschema för jourtid, vilket innebär ett flexibelt och varierande arbete.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:

Hantering, beställning och installation av datorer och tillbehör till kund
Administration av diverse stödprogram inom IT
Administration kring AD, Microsoft 365, SharePoint m.m.
Hantering och beställningar av telefoner och tillbehör till kund
Supportering av mobiltelefoner, appar och andra mobila stöd
Hantering, beställning och installation av mobiltelefoner och tillbehör
Användarsupport för telefonanknytningar, hänvisningar, sim-kort, kösystem i växeln m.m.
Hantering, vägledning & support av beställningar och bokningar eTjänstekort
Övriga administrativa uppgifter förekommande i supportverksamhet
Administration av hårdvaruklienter som datorer, mobiltelefoner, plattor och tillbehör till kund
Applikationspaketering
Managering av Windows, iOS och Android enheter
Om vårt erbjudande:

Vi utövar moderna arbetssätt med flexibla arbetstider och god möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2024. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

Om dig

För den här tjänsten behöver du:

Mycket goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Mycket god datorvana och goda kunskaper i Microsoft 365 
Kompetens inom klienthantering och felsökning på applikationsnivå
Erfarenhet av arbete och felsökning 1st linesupport eller annan annan kundsupport
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
B körkort 

Meriterande för tjänsten:

Erfarenhet av arbete i teknisk support
Arbetat med skrivare- skrivarhantering
Arbetat med eTjänstekort eller SITHS admin portal
Arbetat, hanterat AD samt supporterat i telefonisystemen ACE och Mitel
Arbetat med support mobiltelefoner och appar (Android/iOS)
Erfarenhet av arbete av både onprem och molnbaserade lösningar
Kunskap inom SCCM och Intune
Kunskap kring applikationshantering (livscykelhantering, MSI, EXE, APPX)
Erfarenhet av Microsoft 365, Active Directory, Exchange, GPO-hantering.

Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse och brinner för att ge service. Du är självgående, lösningsfokuserad och kan hålla lugnet i stressiga situationer. Du trivs med att samarbeta i team, är flexibel och bidrar till en god stämning. Du är kundorienterad och strävar efter att leverera högkvalitativ service och problemlösning.

Du delar Tiohundras värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. En stor vikt läggs vid personlig lämplighet och man värdesätter den kvalitet som mångfald tillför verksamheten.

Om oss

Du kommer ingå i en enhet som idag består av 22 entusiastiska medarbetare som arbetar gränsöverskridande med bolagsövergripande verksamhetsstöd. På IT-enheten har vi under de senaste åren byggt en stark företagskultur präglad av öppenhet och respekt. Vi har arbetat med att skapa en tydlig rollfördelning, där varje medarbetares bidrag värderas högt. Vår kultur kännetecknas av att man hjälps åt, lär av varandra och ser till verksamhetens gemensamma mål. Vi är stolta över vår varierade grupp med en bred mångfald av bakgrund, kön och ålder. Våra digitala arbetsverktyg möjliggör flexibilitet, och många väljer att kombinera det digitala med att vara på plats för att bidra till vår gemensamma utveckling och gemenskap. 

Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen.
Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tiohundra
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2024
  • Ansök senast: 20 december 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024