OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en IT-supporttekniker med erfarenhet av konferensutrustning. Är du en person som är serviceminded, gillar att lösa tekniska problem samt tycker om att kavla upp ärmarna när det behövs? Då är det här något för dig! Vi söker nu en IT-supporttekniker till vår kunds HQ i Lund.
Ditt framtida team
Du kommer att vara en del av ett team av tekniker som underhåller och utvecklar Axis konferensrum, hörsalar och Webcast-studios. Teamet är ett prestigelöst gäng med sex kollegor där ni tillsammans supporterar över 200 konferensrum i Lund och Linköping, hörsalar samt en webcast-studio.
Du och ditt team är ansvariga för att de tekniska lösningarna finns till hands samt att säkerställa att dessa fungerar och följer verksamhetens behov. Ni hjälper och supporterar användare vid behov och förse dem med bästa möjliga service. I den här rollen kommer du även att analysera framtida behov av ljud och videolösningar. Du kommer vara del av ett projekt som tar fram nya effektiva konferens- och videolösningar.
Rollen:
Exempel på arbetsuppgifter:
- Teknisk support till användare
- Aktivt säkerställa att tekniska utrustning som finns för kundens konferensrum, hörsalar och webcast-studios
- Utveckla funktionalitet och driftsäkerheten av kundens konferensrum
- Inköp och dokumentation av konferensutrustning
- Internutbildning av samtlig teknisk utrustning
- Jämförelse av olika konferenssystem däribland planering av nya konferensrum.
- Van vid att skriva dokumentationer och guider gällande konferensrum.
Det är också av yttersta vikt att du tidigare har jobbat med nätverk, AD, exchange eller liknande i någon typ av IT-supportroll.
Vem är du?
Världen har ändrats de senaste åren och ett skifte för möteskulturer är just nu i sin frammarsch. Att ligga i framkanten av teknikutvecklingen är en självklarhet för dig och du har ett genuint intresse för detta. Att anpassa mötesrummen för den nya generationen av mötesteknik, där möten kan ske helt fysiskt på plats, eller delar av mötesdeltagarna remote, är något som du ser fram emot att vara med och vidareutveckla.
För att trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är serviceinriktad och tycker att det är kul med teknisk problemlösning gärna med en stor portion kreativitet.
Dessutom tror vi att du är en stresstålig, strukturerad och utåtriktad person och har lätt för att engagera dig i ditt dagliga arbete.
Du talar flytande svenska och är även duktig på engelska, då en hel del av Axis gäster är internationella.
Erfarenhet och goda kunskaper inom konferensteknik och en bred erfarenhet inom både hårdvara och mjukvara och att du har goda nätverkskunskaper är viktigt för den här rollen. Har du jobbat med konferensrum eller som AV-tekniker tidigare så är det meriterande.
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista dag för annonsen.
Det här är ett konsultuppdrag eller Gig som vi kallar det på Gigstep. Gigget är på 6 månader med stor chans till förlängning. Efter 6 månader är ambition att du som konsult ska bli direkt anställd av Axis.