It-tekniker med placering i Linköping

It-tekniker med placering i Linköping

Arbetsbeskrivning

Polisens IT-avdelning har över 900 anställda och ansvarar för all IT som används av polisens cirka 32 000 medarbetare. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt!
Polismyndigheten är i en tillväxtfas – vill du vara med på denna resa?
Polismyndigheten är i en tillväxtfas och ska öka antalet anställda med 10 000 medarbetare.
För att det ska vara möjligt kommer det krävas utökning av antalet lokaler. I samband med det ska det installeras arbetsplatser till alla nya medarbetare.
Vi söker nu dig som har ett stort intresse för datorer och teknik, ivrig på jobb och inte har något emot att leva på resande fot stor del av året. Du kommer vara placerad på vårt kontor i Linköping, men kommer att få resa runt till många orter runt om i landet och vara en del i det team som installerar utrustning i de nya lokalerna.


Arbetsbeskrivning
Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.
Vi behöver förstärka vårt positiva och engagerade agila team med fler tekniker som vill jobba med andra linjens support och arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att installera datorer och skärmar på nyetablerade arbetsplatser och vid flyttar. Mellan dessa uppdrag kommer du vara delaktig i den dagliga driften som it-tekniker.
Du kommer som it-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har. Vi fokuserar på lösningar och inte problem och vi värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
· It inriktad Gymnasial utbildning där examen får högst vara två år gammal när du ansöker
· Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning
· B-körkort och vana att köra bil
· God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av följande:
· Kunskap om Windows server (2008-2019), SQL/Exchange mm
· Kunskaper av att arbeta administrativt med serverkonfiguration/policyhantering/AD.
· Kunskap om audio/video system


Personliga egenskaper
Personliga egenskaper är ofta lika viktigt som teknisk kompetens för en grupps utveckling och dynamik. Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Kontaktperson
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Mats Flink, 010-56 674 11


Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Elin Melkersson, 072-221 92 71 / Elin.Melkersson@polisen.se


Facklig information lämnas av:
Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27


Övrig information
Placeringsort: Linköping
Anställningsform: Allmän visstidsanställning 24 mån
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 8/6 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A279.845/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A279.845/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 8 juni 2020

Postadress

Garnisonsgatan 6A,
BODEN, 96161

Liknande jobb


15 november 2024

14 november 2024