It-tekniker, med placering på Kungsholmen

It-tekniker, med placering på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Polisens it-avdelning har över 960 anställda och ansvarar för all it som används av polisens cirka 34 000 medarbetare. Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt!
Vi sitter i polishuset på Kungsholmen.
Vi söker nu it-tekniker med några års erfarenhet, som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige!
Arbetsbeskrivning
Vi inom Leverans och Support har ett helhetsansvar för införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser.
Vi växer så det knakar och är nu inne i en spännande expansiv fas. Vi behöver förstärka vårt positiva och engagerade agila team med fler erfarna tekniker som vill jobba med andra linjens support och arbeta med installationer av teknik i olika uppdrag.
Du kommer som it-tekniker stöta på en varierad arbetsvardag, vi jobbar nära verksamheten och det är viktigt att ha god förståelse för hur polisen arbetar och vilka behov de har. Vi fokuserar på lösningar och inte problem och vi värdesätter god servicekänsla och medarbetardriv, där samverkan och stöttning av varandra står i centrum.
Mer ingående kommer du att arbeta med användarutrustning så som PC och skrivare, samt med audio- och videokonferensutrustning, telefoni via MxOne, mobiltelefoni och Rakel. Administration av vår utrustning är även en viktig del av arbetet.
Resor kommer att förekomma inom det närliggande arbetsområdet. Beredskaps- och dispatcherarbete kommer även att ingå i tjänsten, samt så förekommer det tyngre lyft och obekväma arbetsställningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning, alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten kan bedöma som likvärdig
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (inhämtad de senaste 3 åren) av arbete som It-tekniker/on-site
Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning
B-körkort och vana att köra bil
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av följande:
Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, exempelvis Remedy ARS
Kunskap om telefoni/mobiltelefoni samt audio/videoutrustning
Kunskap om Active Directory (AD)

Personliga egenskaper
Vårt uppdrag som stödverksamhet präglas av polisens värdegrund, vi är Engagerade, Tillgängliga och Effektiva.
Vi ser att du som söker har en positiv inställning till människor och arbete, är engagerad och pålitlig. Du har ordningssinne, samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du tycker om att lära dig nya saker och vill gärna dela med dig av vad du kan till andra. Du tycker om att lösa problem, är flexibel och ser möjligheter. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, noggrann och ser till helheten. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ och att ge en god service är för dig en självklarhet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktperson
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Mauricio Caballero på 010 – 563 69 99, mauricio.caballero@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Elin Melkersson, elin.melkersson@polisen.se
Facklig information lämnas av: Fredrik Bergh, SACO tfn 010-563 91 37; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 10/1 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A721.018/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A721.018/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024

IT-administratör

IT-administratör

21 november 2024