OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Malmö universitet
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.
Arbetsplats
Anställningen är placerad vid enheten IT-Service inom IT-avdelningen som tillhör Malmö universitets gemensamma verksamhetsstöd. IT-verksamheten är en integrerad och utvecklande del av universitetets lärandemiljö. IT-avdelningen arbetar med support, drift och utveckling av Malmö universitets gemensamma IT-miljö. Målsättningen är att leverera en modern och funktionell IT-miljö för universitetets studenter och personal. Verksamheten befinner sig i ett expansivt skede och efterfrågan på IT:s tjänsteutbud ökar stadigt. För vidare information om IT se http://mah.se/medarbetare/For-ditt-arbete/IT-service-for-personal/Om-IT-avdelningen/
Innehåll och arbetsuppgifter
I arbetet kommer du att koordinera och arbetsleda tekniker inom onsite/AV.
Arbetet innebär att samordna det dagliga arbetet och delta som arbetsledare för tekniker som även har ett IT-pedagogiskt ansvar.
Ditt ansvar blir att leda och vidareutveckla supporten inom IT-service vars huvuduppdrag är att stödja studenter, lärare och forskare. Du har en förmåga att inspirera, motivera och utveckla dina medarbetare. På Malmö universitet arbetar vi processorienterat och en del i arbetet blir fortsatt implementering och uppföljning av processorienterat arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt några års dokumenterad erfarenhet inom området. Du ska ha erfarenhet från kundserviceverksamhet inom IT och god kännedom om hur man arbetar med processer inom supportfunktionen, främst ITIL-processerna Incident och Problem.
Personliga egenskaper
Som person är du drivande, strukturerad och kontaktskapande. Du förväntas vara serviceinriktad och ha ett stort intresse för teknik samt trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp samt behärskar svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
Du ha förmåga att prioritera, fatta tydliga beslut, delegera och följa upp och är målmedvetenhet med driv och tålamod. Det är viktigt att du är tydlig, kommunikativ samt har förmåga att kombinera akut problemlösning med långsiktig planering.
Upplysningar
Enhetschef, Carin Holmgren, 040-66 57514, carin.holmgren@mau.se
Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansökan
Du söker anställningen via Malmö universitet https://mau.se/om-oss/jobba-hos-oss/
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast 2020-07-24.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid regleras enligt avtal. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare
Saco-S: Martina Vall, martina.vall@mau.se
OFR: Naser Eftekharian. naser.eftekharian@mau.se
SEKO: sekocivil@seko.lu.se
Välkommen med din ansökan!