OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du som bäst i en supportroll där du får ta hand om både små och stora problem? Är du en supporttekniker som även skulle kunna fungera som backup till helpdesksamordnaren? Beskriver du dig själv som flexibel och noggrann? Då är det här kanske det här tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker en IT-tekniker till vår kund i centrala Stockholm.
I denna variationsrika tjänst ingår du i helpdesken där du ger support över disk samtidigt som du hjälper studenter och anställda via telefon och e-post. Dessutom fungerar du som support på plats och backup till helpdesksamordnaren, vilket innebär att tidigare erfarenhet av planering, administration och uppföljning av IT-ärenden kommer vara till stor nytta. När du tar dig an rollen som helpdesksamordnare är det viktigt att du vågar ta för dig, ta initiativ och, när det behövs, delegera arbetet ? när det kommer in många ärenden måste du aktivera andra kollegor när du själv inte har möjlighet att lösa problemet. Ärendena berör bland annat felsökning av hård- och mjukvara, hantering av tekniska problem, virus, installationer, skrivare, AV-utrustning och kontohantering. I detta ingår även att tillsammans med ordinarie samordnare förbättra och utveckla de tekniska lösningarna som används i helpdesken.
För dig som har ett brinnande intresse för IT och tycker om att dela med dig av dina kunskaper är detta en rolig tjänst som erbjuder mycket variation. Vi tror att du som söker har förståelse för att alla har olika kompetens när det gäller IT och tekniska lösningar, samt att du lyhörd inför användarnas behov och är duktig på att se problem ur deras perspektiv. Du är en positiv, noggrann och prestigelös person som gillar förändringar och kan ta hand om både små och stora problem! Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil
-Relevant teknisk utbildning
-Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete
-Mycket goda kunskaper i Windows operativsystem (Windows 7 och senare)
-Erfarenhet av klienthantering, certifiering av hårdvara och mjukvara, imagehantering
-Goda kunskaper i Windows Server, Win 7, Office 2010, AD och Exchange
-Erfarenhet av behörighetsadministration och automatiserad klienthantering
-Erfarenhet av paketering och distribution via Microsoft systems center configuration manager
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Omfattning och tillträde
Tillträde i juni, uppdragstid till årsskiftet med möjlighet till fast anställning hos kund. Heltid.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 10172DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
10172DB
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se