OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Polarium har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Polarium en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Polarium är ett svenskt företag som grundades 2015 för att tillhandahålla de bästa, säkraste och mest hållbara energilagringslösningarna (batterier) byggda på litiumteknologi.
Deras huvudkontor och FoU-center finns i Sverige och tillverkningen sker i Mexiko och Vietnam. Genom sina globala försäljningskanaler och representation i USA, Sydafrika, Sverige, Storbritannien, Nya Zeeland och Indonesien arbetar Polarium mot kunder över hela världen. Idag används deras marknadsledande lösningar på alla kontinenter och i alla klimatzoner.
Polarium har erkänts som ett av de snabbast växande företagen i Europa av Financial Times årliga FT1000-rankning. De är även det sjunde snabbast växande företag i Norden.
Arbetsuppgifter:
Som IT-tekniker på Polarium kommer ditt primära fokus att vara on-site support för de cirka 200+ anställda i Sverige. Faktiska arbetsuppgifter är att installera, konfigurera och supportera klienthårdvara och mjukvara (Microsoft / Mac), Windows 10, WMWare, Linux etc. Supportera mobiltelefoner (iPhone / Android) och felsök inom nämnda område. Hantera användarkonton, kontorsskrivare, skannrar, videomötessystem och Office 365-applikationer. Du ansvarar för att svara i tid på inkommande ärenden och förfrågningar och ta on-boarda nya medarbetare ur och IT-perspektiv. Du kommer även att arbeta med AD och SCCM.
De använder Jira som ärendehanteringssystem och det mesta av arbetet kommer att göras med Microsofts verktyg för cloud computing, det vill säga Office365, Azure AD, Intune och AutoPilot.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 1 – 2 års erfarenhet av IT support
• Hands on erfarenhet av teknisk felsökning, både hårdvara och mjukvara
• Grundkunskap inom M365, Azure AD, Intune, AutoPilot
• Flytande engelska, skrift och tal
• Bra på teknisk dokumentation
För att trivas i rollen motiveras du av att lösa problem och ta dig an utmaningar samtidigt som du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa där du ser till att det blir klara i tid. Du har en öppen attityd mot andra människor och ser ett värde i att samarbeta, att vara en lagspelare är den viktigaste färdigheten. Vidare motiveras du av att lösa andras problem och du har ett intresse av att dela med dig av din kunskap till andra.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: On-site technician, IT, service desk, supporttekniker, 1st line, 2nd line, ITIL, teknisk support, Polarium, heltid, full-time, Stockholm, Windows 10, SCCM, AD, Active Directory, Linux, WMWare, iPhone, Android, Kista
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund