IT-tekniker onsite

IT-tekniker onsite

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort teknikintresse? Älskar du att ge service? Är du även en handlingskraftig och ansvarstagande person? Då kanske du är vår nästa IT tekniker onsite hos oss på Länsförsäkringar Uppsala! I rollen som onsite-tekniker hjälper du våra användare att lösa små- och stora IT-relaterade problem. Du har dagligen många kontakter med våra användare både via digitala verktyg och i direkta möten.

Vad kan vi erbjuda dig?
I rollen som onsite-tekniker är du en viktig kugge för att resten av vår verksamhet ska kunna fungera på bästa vis. Du blir en del av ett kundorienterat och engagerat bolag med hållbarhet och trygghet i fokus.  
På Länsförsäkringar Uppsala jobbar vi efter värdeorden affärsmässighet, handlingskraft och engagemang. Vi tror på kraften i att ha kul på jobbet och på att medarbetare som utmanas, tillåts växa och mår bra ger både nöjda kunder och en framgångsrik och framtidsrustad organisation.
Dina framtida arbetsuppgifter
Att jobba som onsitetekniker hos oss innebär att du hjälper våra användare inom hela vårt verksamhetsområde. Du sköter bland annat underhåll av arbetsstationer, infrastruktur, system och applikationer samt surfplattor och smartphones. De tekniska miljöerna och utmaningarna varierar och du kommer i kontakt med både behörighets-, nätverks-, hård- och mjukvarurelaterade problem som behöver lösas.
Att hjälpa till i alla möjliga IT-frågor och projekt hör till de dagliga arbetsuppgifterna och du arbetar både högt, lågt och brett. Du kommer att delta i projekt men även ha möjlighet att driva egna projekt.
Rollen innebär också
Tjänsten är på heltid och placerad på Fyrisborgsgatan 4 i Uppsala. Du kommer att ingå i ett team om tre som alla arbetar med samma uppgifter och mål. First line support och serverförvaltning har vi utlagt inom Länsförsäkringsgruppen. Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats.
Vem är du?
Som Onsite-tekniker hos oss ger du alltid den bästa upplevelsen i alla lägen, så väl tekniskt som socialt. Du tycker om att driva och hålla i projekt samt att hela tiden sträva efter att göra våra användare nöjda.
Tjänsten ställer krav på flexibilitet och omtänksamhet.  Vår IT-avdelning består av fyra personer och det är viktigt att du är med och skapar engod laganda för att tillsammans med övriga kollegor i teamet skapa en positiv och stimulerande arbetsmiljö.  För att trivas i rollen är det viktigt att du är nyfiken på att lära dig nya saker och delar med dig av din kunskap - allt för en utvecklande och effektiv IT-miljö. Som person är du initiativtagande och både kund- och lösningsfokuserad. Du uppskattar att självständigt söka information för att lösa problem och är bra på att förklara tekniska problem och lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Personen vi söker har:
Stort teknikintresse
Gymnasieutbildning med IT-inriktning eller motsvarande.
Erfarenhet från arbete i helpdeskmiljö – gärna 2nd line eller liknande IT-support.
Vana vid supportarbete både i personliga möten samt digitalt.
Erfarenhet av att arbeta i, installera och supporta i Microsoft-miljö och känner sig bekväm med detta.
Goda kunskaper gällande pc, skrivare och kringutrustning.
Erfarenhet av metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning är meriterande. Då tjänsten till viss del innebär resor inom Uppsala län behöver du B-körkort.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vi värdesätter mångfald i vår verksamhet. För att uppnå en så fördomsfri rekrytering som möjligt använder vi oss av tester i processen.
Vill du veta mer?
Hör gärna av dig till David Westerlund, gruppchef för IT och internservice, telefon 018-68 57 35. Facklig kontaktperson för Uffe Hedberg är 018-68 55 91. På grund av semestertider är vi lättast att få tag i efter vecka 30.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. 
Att jobba i ett företag med 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell

Kontaktombud FTF Robert Mattsson

Teamledare Åsa Lindgren

Gruppchef Michael Ahlfont

Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2020
  • Ansök senast: 7 augusti 2020

Besöksadress

Fyrisborgsgatan 4
None

Postadress

Box 2147
UPPSALA, 75002

Liknande jobb


17 oktober 2024

Systemtekniker IT

1 november 2024

1 november 2024