IT-tekniker / Onsitetekniker / IT-support sökes för ett konsultuppdrag

IT-tekniker / Onsitetekniker / IT-support sökes för ett konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Företaget erbjuder privata företag och offentliga verksamheter på den svenska marknaden produkter och tjänster inom mobil- och fasttelefoni, datakommunikation, bredband, Internet och växellösningar. Mer information ges vid eventuell intervju.

Arbetsuppgifter:

Som IT-tekniker är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem, installationer eller andra IT relaterade beställningar.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Ge service gällande användarnas IT-relaterade frågor
• Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT
• Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara och nätverk
• Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Du ingår i ett team av tekniskt kompetenta kollegor som stöttar och hjälper varandras ärenden. Arbetet genomförs främst via telefon, mejl och dator.

Profil:

• Gymnasieexamen med inriktning IT, data eller teknik
• Tidigare erfarenhet av roller såsom 1st line support/helpdesk, kundtjänst eller andra serviceinriktade roller
• Kunskap eller kännedom inom ett eller fler områden; Windows 10, Office 365, Active Directory, Nätverk, ITIL
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Då du spenderar mycket tid ute hos användarna tror vi att du är öppen, serviceinriktad och social. Utöver din goda datorvana ser vi gärna att du har ett pedagogiskt arbetssätt och stort tålamod då du kommer möta användare med olika nivå av IT-kunskap. Därtill är du noggrann och lösningsorienterad med fingertoppskänsla.

Övrig information:

Start: Omgående med start i april
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Onsitetekniker, Tekniker, IT, Hårdvara, Migrering, Installation, Windows 10, Office 365, heltid, Malmö, Supporttekniker, Helpdesktekniker, Teknik, Data, IT-tekniker, IT-support

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024