OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
Medicinsk Teknik och IT (MiT) består av ca 150 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Region Dalarna. MiT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården.
Region Dalarnas MiT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna:
. IT-förvaltning och utveckling
. Medicinsk teknik
. IT-teknik
Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i tre delar:
. Servicedesk
. Drift & Teknik
. Tandvård
Till enheten Servicedesk söker vi nu två supporttekniker som kan förstärka vår servicedeskgrupp. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring service, support och beställningar. I rollen som supporttekniker i 1:a linjen är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din främsta arbetsuppgift är att ta emot inkommande samtal där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Utbildning inom IT-sektorn med fokus på support. Alternativt arbetslivserfarenhet inom IT-sektorn.
Detta innefattar:
. Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
. Goda kunskaper i Windows operativsystem (7/10)
. Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning
. Erfarenhet av arbete i helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem
. Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
. Körkort
Erfarenhet meriterande:
. ITIL-utbildning
. Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI
. Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö
. Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet
Personliga egenskaper:
IT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning.
Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064