OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen Drift och teknik, IT-support, Serviced Övrig verksamhet, Örebro Verksamhetsbeskrivning: Lednings- och verksamhetsstöd, LoVS innehåller landstingets samlade stödprocesser och arbetar för att landstinget på bästa sätt ska kunna driva verksamheten mot fastställda mål till nytta för länsinnevånarna. Uppgiften är att stödja landstingets ledning och kärnverksamheter med service genom att tillhandahålla tillförlitliga tjänster och produkter som ger nytta för verksamhet och medborgare. LoVS innehåller områden som fastighet, kost, städ, transport, IT, administrativa tjänster, information och dokumentation, med medicinsk teknik och kundtjänst. IT-support ger användarstöd till landstingets alla verksamheter; sjukhus, vårdcentraler, psykiatri, habilitering, folktandvårdskliniker med mera. Vi ger support och stöd till ca 9000 användare och miljön består av ca 8500 datorer och ca 250 applikationer. Vi jobbar uteslutande med användare i Windows-miljö och har väl utbyggda system för att hjälpa användare genom att fjärrstyra datorer. IT-support utgörs av en fast grupp på ca 36 personer som organisatoriskt tillhör avdelningen Drift och Teknik inom serviceförvaltningen LandstingsIT. Totalt är vi cirka 100 personer på förvaltningen, varav ca 60 finns på vår avdelning. Vi är lokalmässigt placerade på Universitetssjukhuset i Örebro. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i vår Servicedesk med stimulerande och varierande arbetsuppgifter i ett roterande schema uppdelat på 1:a och 2:a linjen. Arbetet innebär att ge stöd och support till våra användare via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Vi felsöker, åtgärdar, installerar datorer och skrivare samt övrig kringutrustning på distans. Även administration av användarkonton och behörigheter samt övervakning av vår driftmiljö ingår i arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar/hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner/processer baserade på ITIL. Kvalifikationer: Du skall ha erfarenhet från liknande supportarbete och ha dokumenterad kunskap inom IT-området. Du skall t.ex. ha kompetens inom och erfarenhet av Windows XP samt förväntas ha mycket goda kunskaper i Microsoft Office. Vi vill också att du har goda kunskaper och erfarenheter i kontohantering (Active Directory) samt i behörighetshantering. För att passa i Servicedesk ska du tycka om att hjälpa användare och ha en pedagogisk förmåga. Du tycker om att ha mycket kundkontakt, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare. Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att arbeta självständigt. Du bör vara initiativrik och noggrann samt periodvis kunna arbeta under hög arbetsbelastning. Du skall också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Utvecklingschef Lars Lundholm
070-515 54 36
Pia Browall, VISION
019-602 27 52
Torbjörn Bergvall
0581-855 82
Vårdförbundet
020-353 500
Thony Lundberg, områdeschef
072-202 39 65
Pia Browall, Vision
070-649 94 95
Områdeschef Lisa Bystedt
076-843 39 33
Projektledare Örjan Albrektsson
070-671 96 61