IT-tekniker - ServiceDesk - Mora

IT-tekniker - ServiceDesk - Mora

Arbetsbeskrivning

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Medicinsk Teknik och IT (MIT) består av ca 170 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Region Dalarna. MIT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården.
Region Dalarnas MIT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna:
IT-förvaltning och utveckling
Medicinsk teknik
IT-teknik

Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i tre delar:
ServiceDesk
Drift & Teknik
IT Tandvård


IT-tekniker - ServiceDesk - Mora


Arbetsuppgifter

Till sektionen IT ServiceDesk söker vi nu en IT-tekniker som kan förstärka vårt team. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring IT-service, IT-support och IT-beställningar.
I rollen som IT-tekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din arbetsuppgifter består av att bland annat ta emot inkommande samtal i vår 1:a linje support, där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal i 1:a linjen är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning i 2:a linjen. Vi agerar även stöd till olika IT-projekt där IT-tekniker behövs för olika arbetsuppgifter.

Övrig information

Kvalifikationer

Krav:
Utbildning inom IT-sektorn med fokus på support/hårdvara/mjukvara, alternativt arbetslivserfarenhet inom IT-sektorn som motsvarar detta.
Detta innefattar:
Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
Goda kunskaper i Windows operativsystem (7/10)
Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning
Erfarenhet av arbete i Servicedesk/helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem
Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
Körkort

Erfarenhet meriterande:
ITIL-utbildning
Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI
Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö
Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet
Erfarenhet av support och drift inom IT

Personliga egenskaper:
IT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning.
Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Fackliga kontaktuppgifter vid chefsrekrytering
Vision vision.falun@regiondalarna.se
SACO saco.dalarna@regiondalarna.se
Kommunal kommunal.centralt@regiondalarna.se
Vårdförbundet marion.vaeggemose@vardforbundet.se
Ledarna ledarna.dalarna@regiondalarna.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Dalarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juli 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Myntgatan 2
None

Postadress

None
FALUN, 79151

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024