OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största tandvårdsföretag. Vårt uppdrag är att förbättra befolkningens mun- och tandhälsa. Det gör vi genom att arbeta förebyggande med hög vårdkvalitet och personlig omtanke. Vår storlek och vårt breda och djupa kunnande gör det möjligt att möta varje kunds behov. Samtidigt ger det våra anställda möjlighet att växa och utvecklas.
Vill du vara med och bidra till Folktandvården Stockholms framgång tillsammans med dina kollegor? Folktandvårdens huvudkontor på Södermalm söker nu en IT-tekniker.
Ditt uppdrag
I rollen som IT-tekniker hjälper du Folktandvården Stockholms medarbetare att utöka sin kunskap genom telefonsupport. Arbetet innebär mycket samarbete med kollegorna i supportteamet och kräver att du är nyfiken och lösningsorienterad. Du kommer att hantera 2:a linjens supportärenden i vår schemalagda supportorganisation gällande både verksamhetssystem och tekniska frågor. Du kommer även att underhålla instruktioner och dokumentation på vårt intranät. I rollen ingår även ansvar för beredskap enligt schema på kvällar och helger, cirka var 4:e vecka.
IT-avdelningen består av 18 personer som gemensamt jobbar med att stödja vår kärnverksamhet. Tillsammans med 2 000 engagerade och tandvårdskunniga kollegor i företaget går vi till jobbet varje dag för att göra Stockholms munnar gladare, friskare och mer jämlika.
Vem är du?
Vi söker dig som har goda kunskaper och erfarenhet av supportarbete med Windows 10, samt Microsoft 365. Vidare har du arbetat med Active Directory samt enklare serverhantering. Du är van vid felsökning av nätverk och kringutrustning som till exempel skrivare, skanner med mera. Du har även vana vid att arbeta i ett ärendehanteringssystem. Meriterande är om du har erfarenhet från tandvård och tandvårdssystem samt körkort.
Som person har du har lätt för att se och beskriva helheten på ett pedagogiskt sätt. Du har ett kund- och resultatfokuserat arbetssätt och en vilja att utvecklas och lära nytt.Dessutom är du en person som är lättillgänglig för kunder och förmedlar information tydligt och enkelt. Du uppmärksammar och tar tag i olösta problem samtidigt som du tar kundernas nuvarande och framtida behov i beaktning när du fattar ett beslut. Vidare förhåller du dig till andra på ett öppet sätt och får andra att känna sig bekväma.Du behärskar det svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Har du frågor?
Kontakta gärna IT- & säkerhetschef Henrik Palmblad-Wennergrentel 08-123 166 70, henrik.palmblad-wennergren@sll.seeller rekryterare Hanna Nörgaard hanna.norgaard@sll.seeller Amanda Gustafsson amanda.gustafsson@sll.se.
Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-05-07. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Provanställning kan förekomma.
Fackliga kontaktpersoner:
TT: Ulrika Rebhan, tel 08-123 152 34. Vision: Soheila Mellat tel. 08-123 166 96. SRAT: Helen Ahlgren 08-123 169 80
Kontaktpersoner på detta företaget
Topas Klinikchef Wivi-Anne Lidén
010-441 83 73, 0727-265290
Topas Klinikkoordinator Margareta Holm
010-441 83 74, 0732-193275
Skintebo Klinikchef Eva-May Segerfelt
010-441 86 67
Skintebo Klinikkoordinator Agneta Mossberg-Kvist
010-441 86 69
Vision Annelie Sandell
070-2047172
HR-konsult Margaretha Sandin
010 - 441 70 75, 0706-12 16 64
TT Carina Bergman
0505-183 90
TT Kerstin Björlin
010-441 97 10
TT Kerstin Söderström
010-441 89 10
Klinikchef Kristina Berner
010-441 71 42