IT-tekniker - sökes till Iver

IT-tekniker - sökes till Iver

Arbetsbeskrivning

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Vi söker efter fler duktiga tekniker till Iver som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Skicka in din ansökan till oss!

Vi finns på flera platser i Sverige och växer just nu i Göteborg, Skövde, Malmö och Örebro.

Din roll på Iver?

I rollen som IT-Tekniker är du tillsammans med ditt team ansvarig för att hantera och lösa ärenden och säkerställa att våra kunder får all den IT support de behöver. Vi jobbar med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT. Här kommer du arbeta med såväl, AD och behörighet, Windows server och klient, Citrix, virtualisering och inte minst Azure och Office 365. Du kommer supportera våra kunder per telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete samt dokumentation är naturliga inslag av arbetsuppgifter i din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör tillsammans med ditt team.


Tre dagar som IT - tekniker hos Iver:

Äntligen måndag!

En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.

Är det onsdag redan?

Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.

Happy Friday!

Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.

Vad erbjuder vi på Iver dig?

Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete.

Du blir en del av ett team tillsammans med andra tekniker, med tillgång till mentor, utbildningar, certifieringsmöjligheter och tydliga karriärvägar vidare oavsett vilket område du vill fortsätta växa. Du får en trygg och säker anställning med anpassad utvecklings- och utbildningsplan och övriga förmåner.

Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.

Men framförallt erbjuder vi dig en otroligt härlig och rolig arbetsplats med likasinnade kollegor som arbetar tillsammans och med högt i tak och en härlig sammanhållning!

Vem är du?

För att lyckas i rollen som IT-Tekniker hos oss på Iver har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom IT-support. Du har en god teknisk förståelse och har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut och supportera kund med olika IT-ärenden. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans, men framförallt - du brinner för teknik, vill ständigt utvecklas, älskar att lösa problem och leverera grym service till dina kunder.

För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av:

- Windows Server/Klient med tillhörande tjänster
- Active Directory & GPO:er
- Office 365/ Exchange
- Azure
- Citrix/RDS
- Virtualisering
- Telefonsupport & ärendehantering, gärna enligt ITSM.


Meriterande kunskaper:

- ITIL baserat arbete i ITSM
- Näverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar)
- Powershell


För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna prata och skriva flytande på både svenska och engelska. Vi har idag kunder som vi även erbjuder support på ytterligare språk. Talar & skriver du även flytande Tyska eller Polska, Franska, Italienska, Danska så är det meriterande!

Placeringsort:

Vi söker främst till våra kontor i Göteborg, Skövde, Malmö och Örebro. Vi finns på 26 platser i Sverige och Norge idag.


Sök till oss!

Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen att kontakta Hanna Ström (hanna.strom@iver.se) vid frågor om rekryteringsprocessen eller rollerna.

Välkommen till Iver!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 8 juli 2022

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024