IT-tekniker som brinner för service

Arbetsbeskrivning

Vid Linköpings universitet har vi för vana att tänka nytt. Att ständigt utmana oss själva har varit vår starkaste drivkraft sedan starten 1975. Om du också drivs av att söka svar bortom traditionerna och över ämnesgränserna hoppas vi att du vill söka arbete vid vårt universitet. Tillsammans kan vi hitta lösningar till samtidens utmaningar.


Linköpings universitet ledigförklarar en anställning som IT-tekniker till IT-serviceenheten

Arbetsuppgifter
Till IT-Serviceenheten söker vi nu en Supporttekniker med känsla för service. Du kommer vara en del av IT-avdelningens ansikte utåt och kommer arbeta i vårt supportteam bestående av 6 erfarna och serviceinriktade IT-tekniker. Arbetet är varierande då teamet hanterar både i första- och andralinjens support samt deltar i projekt och utveckling inom och utanför uppdraget. I anställningen ingår även på plats support och stöd till växeln.

Anställningen innefattar att ge support på olika operativsystem, e-post, nätverk, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Du kommer ge stöd till användare av såväl Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones. Vi har ett stort antal domänanslutna klienter och ser därför att du har erfarenhet av en sådan miljö.

Din framtida arbetsplats
Utbildningen och forskningen vid Linköpings universitet håller världsklass. IT-avdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid IT-avdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete. Vi söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa, som vill utmanas och bidra till universitets framtida utveckling.

Kundcentret är IT-avdelningens Singel Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller e-post.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har bred kunskap och erfarenhet inom IT samt har mycket goda kunskaper i Windows operativsystem. Du har en gymnasieexamen, gärna med inriktning IT. Du har god språkförståelse både på svenska och engelska, likaså kan du uttrycka dig tydligt och pedagogiskt på båda språken såväl i tal som skrift.

Meriterande är om du har erfarenhet av arbete i miljöer med klienter anslutna till Active Directory. En merit är också om du har arbetat i kundcenter/helpdesk inom just IT-området och om du har relevant eftergymnasial utbildning med IT-inriktning. Då vår klientmiljö är heterogen är det värdefullt om du har goda kunskaper i Mac OS X och Linux. Meriterande är även dokumenterad kunskap av Microsoft Office, Office 365 och SharePoint online.

Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har ett genuint teknikintresse och är drivande samt gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra samt behåller ditt lugn även i pressade situationer då det finns mycket att göra.

Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se www.liu.se/jobba/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner  

För mer information om anställningen:
http://liu.se/jobba/lediga-jobb?l=sv


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Tillsvidare. Dagtid Heltid.
  • Publicerat: 25 januari 2017

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024