IT tekniker Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Hos vår kund arbetar du  i en spännande och varierad miljö där ni tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.

Din kommande utmaning:

För denna tjänst söker vi serviceinriktade IT tekniker, som i en kombinerad roll kommer jobba som både 2nd line tekniker och VIP Onsite Supporttekniker. Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, har goda tekniska kunskaper och en god kommunikativ förmåga. Primärt så kommer du att arbeta nära kunder för att lösa mer komplexa ärenden. Detta sker både självständigt och tillsammans i ett team med andra supporttekniker. I rollen ansvarar du för att lösa de problem som kommer till servicedesk via vårt ärendehanteringssystem baserat på ServiceNow. Utöver detta delar du ansvar för att ge förstklassig onsite support till våra kollegor på vårt huvudkontor i centrala Stockholm på ett rullande schema. Här kommer du bland annat hantera VIP ärenden och därmed lösa kritiska problem där det krävs fysisk närvaro.

Beredskap ingår i tjänsten. Detta är en heltidstjänst, med fysisk närvaro, med placering i Alvik .

Den du är idag:

Vi söker dig som har lämplig kompetens, erfarenhet och förmåga att hantera ovanstående utmaningar. Du ska ha ett stort intresse för teknik och brinna för att hjälpa dina kollegor i verksamheten. För att trivas hos vår kund behöver du ha ett supporthjärta och gilla att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel – allt utifrån användarnas behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska. För att lyckas i rollen är du kundorienterad, affärsmässig och proaktiv och har som ambition att alltid ligga steget före och fånga potentiella problem innan de uppstår. Du arbetar självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är beredd på att bygga upp ett brett kontaktnät, har lätt för att kommunicera, är social, utåtriktad och lyhörd. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag och processförbättringar.

För att trivas I rollen tror vi att du har erfarenhet inom:
Systematisk felsökning
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport
Microsoftmiljö
Active Directory
Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc.
ITIL
Dokumentation

Tjänsten kommer vara som konsult genom NXT Interim Stockholm AB. Uppdraget pågår 6 månader, där syftet är att därefter erbjudas fast tjänst hos kunden.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB /Kund
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024