OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en serviceinriktad och ansvarstagande IT-tekniker, som i en kombinerad roll kommer jobba som både 2nd line tekniker och VIP Onsite supporttekniker till vår kund i Alvik. Din roll är mycket viktig då du supporterar den lokala verksamheten i dagliga frågor kring IT och system. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
För denna tjänst söker vi en serviceinriktad IT-tekniker, som i en kombinerad roll kommer jobba som både 2nd line tekniker och VIP Onsite supporttekniker. Vi söker dig som har ett serviceinriktat förhållningssätt, har goda tekniska kunskaper och en god kommunikativ förmåga. Primärt så kommer du att arbeta nära kunder för att lösa mer komplexa ärenden. Detta sker både självständigt och tillsammans i ett team med andra supporttekniker i Alvik. I rollen ansvarar du för att lösa de problem som kommer till servicedesk via vårt ärendehanteringssystem baserat på ServiceNow.
Du ansvar även för att ge förstklassig onsite support till våra kollegor på vårt huvudkontor i centrala Stockholm på ett rullande schema. Här kommer du bland annat hantera VIP ärenden och därmed lösa kritiska problem där det krävs fysisk närvaro. Beredskap ingår i tjänsten och beredskapen omfattar den arbetsveckan som är schemalagd på vårt huvudkontor.
Uppdragslängd: 2022-09-01 - 2023-06-30. Det finns möjlighet för anställning direkt hos kund efter uppdragets slut.
Uppdragsorten är huvudsakligen Alvik, huvudkontor i centrala Stockholm enligt rullande schema.
Uppdraget kommer att omfattas av försvarssekretess (RK2), vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet.
Din profil
Vi söker dig som har lämplig kompetens, erfarenhet och förmåga att hantera ovanstående utmaningar. Du ska ha ett stort intresse för teknik och brinna för att hjälpa dina kollegor i verksamheten. För att trivas rollen behöver du ha ett supporthjärta och gilla att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel - allt utifrån användarnas behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska. För att lyckas i rollen är du kundorienterad, affärsmässig och proaktiv och har som ambition att alltid ligga steget före och fånga potentiella problem innan de uppstår. Du arbetar självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är beredd på att bygga upp ett brett kontaktnät inom företaget,har lätt för att kommunicera, är social, utåtriktad och lyhörd. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag och processförbättringar.
Önskvärda erfarenheter/kompetenser:
- Systematisk felsökning
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport
- Microsoftmiljö
- Active Directory
- Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc.
- ITIL
- Dokumentation
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.
Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på Antra.Volujevica@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi