OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Servicenämnden ansvarar för och - skall i enlighet med de riktlinjer kommunfullmäktige anger, till självkostnadspris tillhandahålla tjänster åt kommunförvaltningen avseende:
.Kommunens samlade kostorganisation även omfattande personal- och lokalansvar.
.Kommunens centrala vaktmästeri med ansvar för reproverksamhet, intern turbilsservice och posthantering.
.Kommunens övergripande IT- verksamhet innefattande genomförande av kommunens IT-strategi, upprätthållande av fastställd nivå för IT-säkerhet samt drift av IT-system och tjänster.
.Kommunens centrala televäxel samt därtill hörande övrig verksamhet.
.Kommunens bokningsenhet för vikariehanteringen
Välkommen att söka tjänsten som Supporttekniker IT
Som Supporttekniker kommer du i första hand att jobba med användarsupport, teknisk support och utbildning.
Exempel på arbetsuppgifter är:
- Ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem, Nilex
- Användarstöd och hjälp via telefon.
- Hantera användarkonton i kommunens nätverk
- Hantera beställningar gällande IT utrustning
Du kommer att arbeta i vår Servicedesk och vara en del i vår IT support och mestadels arbeta inne på IT-avdelningen.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du:
- är engagerad, serviceinriktad och positiv
- gillar att samarbeta och lösa problem
- är strukturerad och kunna planera ditt arbete
- har goda IT kunskaper
- sätter kunden i fokus
Du som söker är en person som trivs i en miljö med ganska högt tempo även om du aldrig skulle tumma på kvalitet och noggrannhet. Det är viktigt att du kan behålla din överblick även under stressiga perioder. Erfarenhet av liknande serviceyrken är meriterande.
Du bör ha minst ha utbildning på gymnasienivå samt skriva och tala svenska flytande.
Engelska är meriterande.