IT-tekniker support

IT-tekniker support

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara delaktig i den dagliga driften på IT-enheten. Det innebär bland annat arbete i helpdesk, hjälp och stöd till användare som har problem med datorer, telefoner eller system. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att bestå av klientsupport, klientinstallationer, felsökning av program och enklare felsökning av nätverk. Du kommer även vara delaktig i andra delar av IT-enhetens arbete. Tjänsten innebär stor variation på arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med övriga på IT-enheten. Jobbet kommer att innebära många kontakter med personal i kommunens övriga verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har gymnasieutbildning med inriktning IT/data eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har ett godkänt B-körkort.

Det är meriterande om du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT/data.

Vi söker dig som:
- har vana av att arbeta med support
- har goda kunskaper i Windows 10/11 och Officepaketet
- har kännedom om MS Win Server, Active Directory och grupp-policies
- har bred kunskap om och intresse för datorer
- har vana av att arbeta med ärendehanteringssystem
- har erfarenhet av att jobba i O365

Du är en person som tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du är pedagogisk och kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer. För arbetsuppgifterna är det viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke kommun, Staben
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024