IT-tekniker support

IT-tekniker support

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 140 medarbetare utifrån målsättningen att Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för.



ARBETSUPPGIFTER
Har du stort intresse för IT, är kommunikativ, självgående och bekväm i mötet med nya människor? Är du en stjärna på service och support? Då kan det vara dig vi söker till vårt team!

IT- och digitaliseringsavdelningens supportavdelning söker en IT-tekniker. Tillsammans med arbetsgruppen som sitter i ett öppet kontorslandskap kommer du att hjälpa användare med olika IT-problem via telefon, fjärrstyrning och på plats. Det kan handla om datorer som beter sig felaktigt, nätverk som krånglar, program som fattas eller inte fungerar, telefoner som strular, kringutrustning som ska anslutas, inloggningsuppgifter som inte stämmer, och mycket mer. Vi installerar även alla datorer i kommunen och sätter upp dem på plats ute hos kommunens olika verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker den här tjänsten har ett generellt IT-intresse, och är en social person som gillar att hjälpa och vägleda människor med varierande IT-kunnande. I supportgruppen finns alltid hjälpande kollegor nära till hands.

Du
• har relevant utbildning inom IT på gymnasiet eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
• behöver ha förståelse för vad AD är och hur det används i en enterprise-miljö
• gillar att arbeta enligt rutiner och standarder och är bekant med vad offentlig förvaltning innebär
• har god pedagogisk förmåga och en helhetssyn i ditt sätt att analysera och lösa problem
• behärskar svenska väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

Kunskap/erfarenhet om ITIL eller kurser och certifiering inom området är meriterande.
Erfarenhet av användarsupport inom IT och vana av ärendesystem är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och referenser.
B-körkort är ett krav

Vi ser gärna att du har arbetserfarenhet av något eller några av dessa system och funktioner:
• Installation, felsökning och hårdvaruhantering av PC, Chromebooks, kringutrustning, telefoner och surfplattor
• System för fjärrinstallation och fjärrstyrning för PC
• AD-konton och behörighetshantering
• Hantering av digitala användare i system som AD, Exchange, MDM, O365, SharePoint, Google Admin
• Tjänster kring mobiltelefoni och surfplattor som MDM-verktyg, MEX och e-post/kalendrar

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024