IT-Tekniker till 1st line support till Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter en IT-tekniker till 1st line support för anställning. Du kommer att vara anställd av oss, men arbeta hos en av våra kunder i Jönköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Nu söker vi en helpdesktekniker för 1st line support. Du kommer att ta emot ärenden via telefon och mail och hantera samtalen/mailen i ett ärendehanteringssystem. I denna roll kommer du att arbeta i en varierad IT-miljö och hjälpa användarna med olika IT-relaterade problem, det kan vara allt från användare som behöver nya lösenord, nätverksproblem, generella problem med filer och dokument till mer avancerade problem.

Din profil
Du som söker har arbetat i en servicedesk tidigare, antingen med first eller second line support. Vi ser att du har erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Som konsult hos Centric är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. Det är därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.

Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.

Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370.

För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=4809

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 250 konsulter anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.

Sökord IT, support, konsult, helpdesk, consultant, data, IT-technician, Jönköping

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024