OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en stimulerande tjänst i ett bolag som verkligen gör skillnad. Här kommer du få möjligheten att utveckla din tekniska kompetens i en stabil miljö.
Vi letar efter en välorganiserad, proaktiv och motiverad IT-tekniker till vårt växande team. I denna roll kommer du att stötta organisationen och säkerställa att licenshanteringen mot våra kunder, samt att vår interna IT-miljö, fungerar väl. Om du trivs i en internationell miljö, har exceptionell multitasking och gillar att kombinera IT-arbete med god service, vill vi gärna höra från dig!
Detta är EQUA Simulation AB
Här på EQUA utvecklar vi ett toppmodernt och världsledande simuleringsverktyg. Vi arbetar med målet att bidra till att förbättra hållbarheten inom fastighetssektorn och skapa så kallade "Gröna byggnader".
Företagets kunder och produkter återfinns över hela världen inom avancerade bygg- och tunnelprojekt, och det primära syftet med produkterna är att minska energianvändningen och öka komforten i byggnader, samt att designa för god brandsäkerhet och ventilation i väg- och tågtunnlar. Exempel på projekt de senaste åren är Frankfurt Airport, Mall of Scandinavia, Nya Karolinska sjukhuset, CrossCity-tunneln i Sydney och Citybanan.
Företaget grundades 1995 och har för närvarande kontor i Sverige, Finland, Tyskland och Schweiz. I koncernen jobbar ca 45 personer, varav ca 25 personer på huvudkontoret i Solna.
EQUA energieffektiviserar byggnader, vilket innebär att du som jobbar på EQUA är med och driver utvecklingen till ett mer hållbart samhälle.
Tjänsten
EQUA söker en flexibel och driven IT-tekniker till huvudkontoret i Solna, där du kommer hantera teknisk support såväl internt som mot kunder - både svenska och internationella. En viktig del i tjänsten är att vara behjälplig i licenshanteringen, dvs att leverera och uppdatera kunders programvarulicenser. Du kommer också att vara behjälplig i drift och support av vår övriga IT-miljö.
Vi har höga kvalitetskrav på vår produkt och det är därför även viktigt att du är strukturerad och noggrann. Då du kommer att sköta supportärenden på både svenska och engelska förväntar vi oss att du kan producera text obehindrat på bägge språken samt är serviceinriktad.
Vi söker dig som:
För att lyckas i rollen som IT-tekniker hos oss är det viktigt att du är en serviceinriktad, självgående och tydlig kommunikatör, särskilt vid tekniska ärenden. Din positiva attityd och förmåga att hantera tekniska utmaningar professionellt är avgörande för din framgång i rollen. Vidare ser vi att du har:
- Ett par års erfarenhet inom en serviceinriktad IT-roll.
- Har erfarenhet av Office365 (bl.a. Admin portal, Teams, Sharepoint).
- Erfarenhet av installation, underhåll, felsökning inom Windows-miljö.
- Erfarenhet av administration av Windows servers.
- Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Outlook, Teams, Excel och Word.
- Utmärkt samarbetsförmåga.
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av HTML och scriptspråk som PHP, Perl eller Javascript
Då arbetsplatsen har hundar på plats bör du inte ha någon allergi mot hundar.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning
Heltid/tillsvidare.
Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt så skicka in din ansökan idag! Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Hugo Henfeld via hugo.henfeld@equa.se
För mer information om företaget, besök www.equa.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström
Clara Geite
Jenny Almquist
Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman
Elin Filipp
Emma Forsberg
076 677 56 55