IT-tekniker till Falu kommun

IT-tekniker till Falu kommun

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Är du serviceinriktad, pedagogisk och har lätt för att förmedla teknisk kunskap till andra? Falu kommuns IT-avdelning söker en IT-tekniker till Helpdesk! 

Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb i en organisation som siktar högt. Här finns mycket goda möjligheter att utvecklas i din roll tillsammans med ett positivt och kompetent team.

IT-avdelningen är en del av sektor Service, som är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept. Uppdraget är att stödja kommunens olika verksamheter genom att tillhandahålla fräscha, ändamålsenliga och funktionella lokaler, smakliga och näringsriktiga måltider, verksamhetsanpassat IT-stöd och -support, fordon och befordringsservice med flera kringtjänster.

ARBETSUPPGIFTER
Som IT-tekniker hos oss kommer du att arbeta med ärendemottagning i vår Helpdesk. Du kommer att tillhöra en grupp som via telefon stöttar kommunens medarbetare i frågor som exempelvis rör skrivarproblem, hårdvarufel eller problem med verksamhetssystem. Din roll som IT-tekniker är att felsöka och avhjälpa problemen på ett flexibelt och pedagogiskt sätt. Du kommer att i huvudsak vara placerad på vår IT-avdelning men i rollen kan det även ingå att du ibland att du gör besök ute på våra kunders arbetsplatser. 

KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet

- Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig 

- Erfarenhet av att ha arbetat i servicedesk/helpdesk

- Utbildning eller tidigare har arbetat med moderna Microsoftmiljöer, såsom Microsoft Windows 7/8/10, Office365 och Microsoft Active Directory 2012 eller senare

- God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift

- B-körkort

Personliga egenskaper

Som person ser vi att du är positiv och tycker om att möta våra kunder. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är självständig och serviceinriktad och prestigelös. Du är flexibel och har lätt för att förmedla teknisk kunskap på ett bra och pedagogiskt sätt. Vidare är du analytisk, noggrann, lösningsfokuserad och har god uthållighet i ditt arbete så att våra kunder får rätt service. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, då kundkontakten är det viktigaste.

Det är meriterande om du...

- Har erfarenhet av IT-support i kommun

- Har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem

- Har god erfarenhet av helpdeskarbete

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju. Våra kunders säkerhet är viktig för oss. Det innebär att vi kommer efterfråga utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst.

UPPLYSNINGAR

Enhetschef Peter Eklund, peter.eklund@falun.se, 023-82587

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision, Christina Johansson 023-821 10 

Saco, Ulrika Bergman 023-827 74

ÖVRIGT

Annonssäljare undanbedes vänligt men bestämt.

Arbetsplats
Matsarvsvägen 3

79177 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024