IT-tekniker till företag inom fintech

IT-tekniker till företag inom fintech

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag på ett företag som är verksamt inom fintech söker vi nu en IT-tekniker som ska vara med och sätta upp, hantera och felsöka de tekniksystem som en verksamhet använder för att underhålla dator- och mjukvarunätverk och daglig verksamhet. Du kommer att arbeta nära IT-chefen i alla IT-relaterade uppgifter på kundens nya kontor i centrala Stockholm, där du kommer att vara med och sätta upp IT-funktionen.

Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet genom uppdrag ute hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. Ett utmärkt tillfälle att göra karriär!

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som IT-tekniker kommer att innefatta att lösa hårdvaruproblem och se till att systemprogramvaran är uppdaterad.

Vidare kommer du att ansvara för kontorets IT; fixa kabellösningar, byta ut teknisk utrustning etc.

Du kommer även att stödja och samarbeta med IT-teamet och Office Management.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som är serviceminded, älskar att lösa problem kring IT, har ett gott öga för detaljer och gillar att hålla det snyggt. Att kunna samarbeta med kollegorna på kontoret och anpassa sig till de vardagliga utmaningar som denna position kan medföra, kommer att hjälpa dig att lyckas i denna position.

Krav för tjänsten
- Grundläggande IT-kunskaper
- Grundläggande kunskaper inom IT-säkerhet (kan utföra grundläggande riskbedömningar)
- Grundläggande kunskaper i Android- och IOS-enheter
- Grundläggande kunskaper i PC och MacOS-enheter
- Talar flytande svenska och engelska (båda språken kommer att användas i det dagliga arbetet)
- Gymnasieexamen
Meritande
- Tidigare arbetat i/med Google, Slack, Asana
- Erfarenhet av Active Directory, domänanslutna datorer
- Yrkeserfarenhet inom IT-support
- Erfarenhet av hantering av mobila enheter
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 september 2023
  • Ansök senast: 12 december 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024