OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa en utmärkt IT-användarupplevelse, tillhandahålla support och leverans av IT-utrustning på ett professionellt sätt? Är du är en flexibel person med ett genuint intresserad av att ge bästa möjliga service och trivs med daglig kontakt med människor? Då är du rätt person för denna tjänst, sök idag och få chansen att vara en del av ett globalt företag!
Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.
Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.
Dina arbetsuppgifter
IT-leveransteamet är ansvarigt för leveransen av olika IT-tjänster, ServiceDesk, leverans av hårdvara, telefoni, IT-tjänstehantering och kunskapshantering. Fokus för denna position är att hantera 1st och 2nd line support för system, applikationer och IT-utrustning. En stor del av arbetet ligger inom området för hårdvaruleveranstjänster vilket innebär att hantera och leverera datorer, skärmar, skrivare, utrustning för mötesrum och tillbehör. Du arbetar delvis med 1st line support via telefon, fysisk disk och via IT-portalens ärendehanteringssystem.
Uppgifterna säkerställer att GKN:s affärs-IT-behov för support och IT-utrustning tillgodoses på bästa sätt tillsammans med teamet. Detta innebär till stor del att arbeta med planering, logistik och samordning av olika support- och hårdvarurelaterade leveransuppgifter. Arbetet inkluderar också administration, dokumentation och utbildning av användare. Du kommer att vara en del av teamet, bidra till det dagliga arbetet och tillsammans med teamet ha ansvar för att säkerställa användarnöjdhet och bästa möjliga IT-leveransservice. Uppdraget inkluderar kontinuerligt förbättringsarbete för att vidareutveckla leveransfunktionen med bästa arbetspraxis och implementera smarta processer.
Din profil
Vi tror att du brinner för att skapa en utmärkt IT-användarupplevelse, tillhandahålla support och leverans av IT-utrustning på ett professionellt sätt. Du är flexibel mellan uppgifter och du är genuint intresserad av att ge bästa möjliga service och trivs med kontakt med människor.
Önskvärda färdigheter:
- En lagspelare med en samarbetsinriktad "kan-göra" inställning.
- Nyfiken på ny teknik.
- Lagspelare.
- Kommunikation på både engelska och svenska.
Önskvärd erfarenhet:
- Erfarenhet av arbete vid en servicedesk.
- Erfarenhet av arbete med Microsoft-verktyg.
- Erfarenhet av arbete med klientstöd.
- Ambitiös, driv att utveckla dig själv och andra omkring dig.
- Kunskap om ITIL.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN med Skill där du blir anställd hos Skill.
Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Vid eventuella frågor eller funderingar får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Hult, jennifer.hult@skill.se.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.