OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu serviceinriktade IT-tekniker med engagemang för att driva en kraftfull och effektiv IT-helpdesk. Strålfors IT förstärker sin organisation med två IT-tekniker till Helpdeskfunktionen med goda kunskaper i Pc världen samt windowsmiljöer. Avdelningen bygger på en stark gruppkänsla där teamkänsla är ett nyckelord. Vi arbetar ständigt mot ny teknik och ligger därmed i framkant på flera områden vilket genomsyrar hela organisationen. Vår uppgift är att stödja och ge service till Strålfors olika verksamheter med en effektiv IT-plattform. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att vara first line support inom Helpdesk driftmottagande av diverse system/applikationer övervakning med hjälp av effektiva system att aktivt utveckla vår helpdesk så vi alltid ligger långt fram uppföljning på secondline support att stödja Strålfors lokalkontor, vilket innebär resor I Din roll rapporterar du till IT-Chef infrastruktur Micael Cedvik Vi vänder oss till Dig som har gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande har goda kunskaper i Pc teknik windows miljöer har erfarenhet från arbete i helpdesk eller liknande har goda kunskaper i engelska har god kommunikationsförmåga och kan förmedla dina kunskaper till andra tycker om att svara på frågor och är serviceinriktad Som person är Du strukturerad och logisk med vilja att pedagogiskt förmedla analyser och slutsatser utåtriktad och teamorienterad med förmåga att också kunna arbeta individuellt proaktiv och drivande för att uppnå resultat och lösningar Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden Din anställningsform är tillsvidareanställning på heltid, beredskap med inställelsetid ingår i befattningen Din placeringsort är Ljungby Välkommen med Din ansökan senast 20 Mars 2008 via Strålfors hemsida www.stralfors.se/hr