IT-tekniker till InfoCare đŸ’»đŸ˜Ž

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten
InfoCare Ă€r den betrodda partnern av IT-tjĂ€nster som levererat vĂ€rde till sina Nordiska kunder sedan 1987. Deras 1200+ medarbetare har den lokala kunskap, erfarenhet och “knowhow” som krĂ€vs för att stötta deras kunder i anvĂ€ndandet av sin teknologi, och löser över 400 000 serviceĂ€renden varje Ă„r. De levererar Ă€ven onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjĂ€nster till företag runt om i hela Sverige. InfoCare erbjuder konsulttjĂ€nster inom IT för kort- och lĂ„ngtidsuppdrag och Ă€r just nu pĂ„ jakt efter en Onsite-tekniker till ett specifikt uppdrag. InfoCare har som mĂ„l att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna med den bĂ€sta kundupplevelsen.

Detta Àr ett konsultuppdrag dÀr du blir anstÀlld av oss pÄ Wrknest men jobbar ute pÄ uppdrag hos InfoCare's kund under inledningsvis 6 mÄnader. Uppdraget har goda chanser till förlÀngning.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Onsite-tekniker arbetar du med att supporta bÄde kollegor och anvÀndare i företagets vardagliga IT-miljö. Du kommer att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer och skrivare. Du jobbar Àven delvis med Àrendehantering. Med din expertis finns du behjÀlplig och vÀgleder anvÀndare med tekniskt relaterade frÄgor. Du kommer bland annat jobba med;

- Installation av Windows, Mac samt Linux

- Felsökning inom mjukvara/hÄrdvara PC, Mac, Linux, Android samt Iphone

För att bÄde lyckas i din roll och trivas som Onsite-tekniker gillar du att samarbeta dÄ du arbetar sammansvetsat med ditt team. Du ser till gruppens bÀsta och Àr en del i att tillsammans skapa ett gott arbetsklimat. Som person Àr du uppmÀrksam, tillmötesgÄende och gillar att vara behjÀlplig. Du ser Àven lösningen istÀllet för problemet och drivs av att ge kunderna den bÀsta servicen.

Vi söker dig som har

- Teknisk erfarenhet, antingen i en liknande roll som onsite-tekniker, support eller servicedesk

- Erfarenhet av Àrendehanteringssystem

- Flytande sprÄkkunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, tal och skrift

- Körkort B

Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr samarbetsvillig, noggrann och lösningsorienterad. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: OmgÄende

Plats: Göteborg, Torslanda

Omfattning: Heltid, 40h/v

AnstÀllningsform: Konsultuppdrag via Wrknest

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 mĂ„nader eller lĂ€ngre
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 21 september 2023

Liknande jobb


24 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024