OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. I uppdraget ingår också att samverka i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet, främst genom det så kallade RIF-samarbetet (rättsväsendets informationsförsörjning) samt att aktivt bidra till det rättsvårdande arbetet inom EU.
Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Regionala servicekontor återfinns i Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen, och Syd/Öst/Väst. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Systemen för radiokommunikation inklusive handterminaler och fordonsstationer hanteras också av servicekontoren. En servicedesk ska primärt via telefon ge teknisk service till slutanvändare inom områdena data, radio och telefoni. Behörighetscenter ska hantera behörigheter till IT-systemen.
ARBETSUPPGIFTER
Generell regional IT-tekniker med placering i Gävle men med arbetsområde inom hela region Mitt som omfattar Gävleborg, Uppland och Västmanland. Arbetet består att arbeta som IT-tekniker och i huvudsak med data, radio samt telefoni. Beredskaps- och dispatcherarbete ingår.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• God servicekänsla, är noggrann och kan arbeta självständigt.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Supporttekniker.
• Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och nätverkskommunikationsutrustning.
• Baskunskaper kring konfiguration av switchar.
• Vana av att arbeta med ärendehanteringssystem, Remedy ARS eller motsvarande.
• Förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resande.
Personliga Egenskaper
Vi söker dig som har ett tekniskt intresse samt en bra känsla för service. Viktigt att du har en bra samarbetsförmåga samt är villig att lära dig nya saker.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Mer om anställningen
Tjänsten är visstidsanställning på 2 år. Tjänsten är placerad i Gävle. Flextid och beredskapsjour tillämpas. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult.
Har du frågor kring ansökningsförfarandet se FAQ för arbetssökande på Polisens supportportal eller ta kontakt med ansvarig HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 14e november!
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37