OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse
Är du redo för en ny utmaning? Vill du vara med att driva Östersunds kommuns digitala utveckling? Vill du ha en stor variation av arbetsuppgifter och ha engagerade arbetskamrater? Jobbar du som IT-tekniker inom en större organisation idag? Då är det dig vi söker!
IT-enheten är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Kommunledningsförvaltningen. IT-enheten har idag 50 medarbetare.
IT-enhetens uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som telefoni med totalt cirka 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund.
IT-enheten består av fyra team, och ansvarar för Östersunds kommuns gemensamma IT- och digitaliseringsfrågor. Vi hanterar hela kedjan från strategier, kravinsamling och projektledning till drift av nätverk, servrar och arbetsplatser.
Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med Östersunds kommun i syfte att föra dig själv, våra kunder och Östersunds kommun framåt med hjälp av digitalisering. Du kommer att kunna ta ett stort eget ansvar och få de befogenheter som krävs. Här finns mycket goda möjligheter att påverka och utvecklas i din roll.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en viktig medarbetare i vårt Klient- och användarstödsteam. Här har du tillsammans med teamet ansvaret för att lösa kunders IT- och telefoniproblem via telefon och fjärrstyrningsverktyg, e-post, i vår mottagning eller ute på plats hos kunder och användare. Som tekniker behöver du vara duktig på ärendehantering, klienthantering, MDM-verktyg, kontohantering, inköp, utskriftshantering, telefoni och växel. Du kommer också att vara med att driva utvecklingen internt inom enheten och skapa en kommun i framkant när det gäller IT och digitalisering.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är IT-tekniker med erfarenhet av att ge teknisk support i stora organisationer i närtid.
Du brinner för att ge god service och drivs av att hjälpa andra. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du gillar ett högt tempo, har ett bra bemötande och social kompetens. Du tycker att det är intressant med problemlösning och har en pedagogisk förmåga. Du är kreativ, initiativrik, vågar prova nya idéer och har ett driv och en vilja att förbättra verksamheten. Kunskaper inom området telefoni och växel är särskilt efterfrågade liksom kunskaper inom området skrivare och utskriftshantering.
Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.
Vi söker dig som har god kunskap inom följande områden:
- Servicemangement enl ITIL
- Print management
- Kontohantering, Active Directory
- Management via SCCM och Intune
- Olika klientmiljöer såsom Windows och Apple
- Telefoni, växel, hänvisningssystem och mobiladministration
- Flera års erfarenhet av att ge tekniskt stöd för stora IT-miljöer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. B körkort erfordras.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.