OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En arbetsgivare som gör skillnad
I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad för många människor, genom hela livet. Det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi är 5 600 medarbetare inom 400 olika yrken som ger varandra styrka och inspiration. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!
Läs gärna mer om Östersunds kommun som arbetsgivare genom att följa länken nedan:
Så här jobbar vi - Östersund.se (ostersund.se)
Om IT-enheten
IT-enheten är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Kommunledningsförvaltningen. IT-enheten har idag 45 medarbetare. IT-enhetens uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som telefoni med totalt cirka 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund.
IT-enheten består av fyra grupperingar, och ansvarar för Östersunds kommuns gemensamma IT- och digitaliseringsfrågor. Vi hanterar hela kedjan från strategier, kravinsamling och projektledning till drift av nätverk, servrar och arbetsplatser.
Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med Östersunds kommun i syfte att föra dig själv, våra kunder och Östersunds kommun framåt.
Om tjänsten
Du kommer att vara en viktig medarbetare i vårt Klient- och användarstödsteam. Här har du tillsammans med teamet ansvaret för att lösa kunders IT- och telefoniproblem via telefon och fjärrstyrningsverktyg, e-post, i vår mottagning eller ute på plats hos kunder och användare. Som tekniker behöver du vara duktig på ärendehantering, klienthantering, MDM-verktyg, kontohantering, inköp, utskriftshantering, telefoni och växel. Du kommer också att vara med att driva utvecklingen internt inom enheten och skapa en kommun i framkant när det gäller IT och digitalisering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är IT-tekniker/Supporttekniker med erfarenhet av att ge teknisk support i stora organisationer i närtid. Du brinner för att ge god service och drivs av att hjälpa andra! Som medarbetare hos oss är det viktigt att du gillar ett högt tempo, har ett bra bemötande, månar om att göra ett gott arbete och har social kompetens. Du tycker att det är intressant med problemlösning, och har en pedagogisk förmåga. Du är kreativ, initiativrik, vågar ge dig i kast med komplexa ärenden, provar nya idéer och har ett driv och en vilja att förbättra verksamheten. Kunskaper inom området
skrivare och utskriftshantering är särskilt efterfrågade liksom kunskaper inom området telefoni och växel.
Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga.
Vi söker dig som har god kunskap inom följande områden:
Servicemangement enl ITIL
Print management
Kontohantering, Active Directory
Management via SCCM och Intune
Olika klientmiljöer såsom Windows och Apple
Telefoni, växel, hänvisningssystem och mobiladministration
Flera års erfarenhet av att ge tekniskt stöd för stora IT-miljöer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B körkort erfordras.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 20 november 2022. Intervjuer sker löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.