IT-tekniker till IT kundservice

IT-tekniker till IT kundservice

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en eller två erfarna och effektiva verksamhetstekniker med stor förmåga att samverka för kundnöjdhet till enheten IT-kundservice på Serviceförvaltningen!

Serviceförvaltningens IT avdelning ansvarar för drift, support och vidareutveckling av Eskilstuna kommuns IT-plattform. Vi har en modern infrastruktur som ger oss stora möjligheter att utveckla IT-verksamheten enligt de behov som de olika förvaltningarna har. Vårt arbetssätt är konsultativt och vi arbetar hela tiden utifrån kundens behov. Vi jobbar för att förverkligar våra kunders intentioner när det gäller IT-utveckling. IT-Kundservice arbetar med att lösa de IT-relaterade incidenter som inträffat inom Eskilstuna kommuns organisation. Vi arbetar nära den andra IT-enheten, Driftsenheten med att leverera det IT-stöd som de övriga verksamheterna behöver i sina dagliga kontakter med medborgarna.

Du kommer till ett gäng kompetenta och engagerande kollegor. Vi är totalt 26 personer på IT Kundservice där några av oss har en lång bakgrund inom kommunen medan andra är relativt nya med erfarenhet från andra supportorganisationer. Du kommer inledningsvis gå ett gediget introduktionsprogram med handledare och därefter erhålla en mentor.

Vi sitter centralt i Eskilstuna i moderna lokaler. För oss är det oerhört viktigt att du har intresse av att omvärldsspana för att hålla dig uppdaterad. Kravet på utveckling och verksamhetsnära stöd ökar ständigt i vår värld. Inom Eskilstuna kommun jobbar vi aktivt och i en framåtsträvande miljö, där modern teknik och fokus på digitalisering och IT-utveckling anpassas efter kundernas verksamhet. Därför kan vi erbjuda olika roller inom IT avdelningen vilket öppnar upp möjligheter personlig utveckling för dig.

Intresserad? Sök redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Varje vecka hanterar IT kundservice mellan 400-500 IT-ärenden. Det innebär att arbetet i och kring vår support kan emellanåt innebära högt arbetstempo. Du kommer framförallt att vara på plats ute hos våra kunder.Tillsammans med övriga verksamhetstekniker i ditt team kommer ni att hantera ärenden utifrån områden och prioriteringar i samråd med koordinatorn.

Arbetet innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
- lösa ärenden på plats hos kund eller i kundens lokaler
- lösa ärenden via fjärruppkoppling, t ex Teamviewer .
- dokumentera ärenden
- proaktivt jobba med kund genom råd och stöd i olika forum
- uppsättning av IT-arbetsplats hos kund.

Vi använder oss för närvarande av Microsofts System Center Service Manager med Cireson addon som ärendehanteringssystem. I systemet registrerar vi alla de incidenter och förfrågningar som rapporteras in till oss via telefon, e-post, chatt och webb i vår support.
Du kommer tillhöra ett team där ni har nära samarbete och du har också kontakt med leverantörer samt en rad specialistfunktioner inom IT avdelningen såsom nät, klient, server osv vars kompetens du ska dra nytta av för att stötta våra kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen och det är fördel om du har en relevant högskoleutbildning inom IT eller annan eftergymnasial yrkesutbildning inom IT eller teknik
• erfarenhet av arbete i serviceyrke
• erfarenhet av IT-arbete inom en större organisation i driftmiljö
• tekniska kunskaper och erfarenhet från felsökning och problemhantering
• kunskaper om ITIL
• mycket goda svenska kunskaper både i tal och skrift
• mycket goda engelska kunskaper i läsning och förståelse
• B-körkort

Då avdelningen bemannas vardagar mellan kl. 0700-1700 vill vi att du kan arbeta varierande arbetstider enligt schema.

Det är en fördel om du har/kan:
• erfarenheter av att jobba i eller leda projekt och/eller uppdrag
• aktuell erfarenhet av IT-support på plats hos kund
• erfarenhet av att hantera olika administrationsverktyg med koppling mot Microsoftmiljö
• goda kunskaper inom Windows och Office
• ge support på mobila enheter
• Windows 7 eller senare
• hantera olika fjärradministreringsverktyg (DameWare, - RDP. Teamviewer)
• vana att arbeta med dokumentation i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen som verksamhetstekniker krävs att du har en flexibilitet och att du trivs i en vardag där arbetsuppgifterna varierar beroende på organisationens behov. Dina personliga egenskaper har stor betydelse och för att lyckas i rollen är det viktigt att du kan driva saker framåt, är en lagspelare och har stort kundfokus. Du har god förmåga att konkretisera och dokumentera. Du som söker är en pedagogisk, utåtriktad och lyhörd person med god social förmåga. Du är en engagerad person som vill utvecklas och ta ansvar och verka för ett nära samarbete med kollegor, projekt, team och inte minst med våra kunder. Vi vill uppmuntra egna initiativ, handlingskraft och förmåga att kunna ta beslut utifrån den handlingsfrihet som krävs i rollen.

Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen märkt Rekryteringsenheten eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel

Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan

Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg

Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a

Jörgen Axelsson
016- 710 21 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024