IT-tekniker till IT-Supporten i Stockholm

IT-tekniker till IT-Supporten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 230 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.Försäkringskassans IT-support består av 3 enheter uppdelade på 3 orter, Stockholm, Göteborg samt Sundsvall. Du kommer att bli placerad i Stockholm Telefonplan.

IT-support:

Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för Försäkringskassans anställda och externa samarbetspartners. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT- och telefonifrågor som inkommer via telefon, chatt eller IT:s ärendehanteringssystem. Du kommer även ta emot beställningar, genomföra programinstallationer och driftförbättrande och kvalitetshöjande åtgärder. Som IT-tekniker kommer du ha kontakt med olika servicepartners. Vidare kommer du att jobba med uppföljning av ofta återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa och delta i uppdrag och projekt.

Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har arbetat i större IT-supportmiljöer
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du


• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande system
• certifierade utbildningar inom IT/Telefoni
• kännedom om Försäkringskassans IT-miljö erfarenhet av liknande arbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

IT-tekniker tjänsten är  tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Placeringsort Stockholm Telefonplan

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner

Chef: Bogdan Andric, tel 0700667768 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Chitaar, 010-113 10 42 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Christina Lövgren, Saco-S Ann Wiström och Seko Johanna Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2023-03-28. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. I den här rekryteringen tar vi inte emot personligt brev. Du kommer i stället att få möjlighet att besvara urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 28 mars 2023

Liknande jobb


M365 + Azure specialist till IT-enheten | Tiohundra

M365 + Azure specialist till IT-enheten | Tiohundra

20 november 2024

IT-klientspecialist IT-enheten | Tiohundra

IT-klientspecialist IT-enheten | Tiohundra

20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024