OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Är du beredd att ta Sveriges viktigaste IT-jobb?
Om du vill ha ett vanligt IT-jobb, utan utmaningar, då kan du sluta läsa här. Men om du vill ha ett jobb där du påverkar människors liv och hela samhället? Då ska du läsa vidare.
IT-supporten är lokaliserad på tre orter, Sundsvall, Stockholm och Göteborg och består av ca. 37 medarbetare. I Sundsvall finns även Team Synergi, en grupp medarbetare, med fördjupad kompetens om produkter tillhörande arbetsplats och kontorsstöd. De utgör en länk mellan första linjens support och andra linjens inom produktområde Arbetsplats och samverkanstjänster och produktområde Applikationsdrift.
Ansvar och arbetsuppgifter
IT-supporten utgör en gemensam, enhetlig kontaktyta för felanmälan, beställningar, support och information till användarna inom Försäkringskassan, samverkande myndigheter och andra externa samarbetspartners. Som IT-tekniker är du den första IT-kontakten för användarna. Ditt primära mål är att ge en hög och kvalitativ tekniksupport inom IT, telefonifrågor samt chatt som inkommer via telefon eller IT:s ärendehanteringssystem.
IT-supporten informerar om planerade driftsstörningar, kända fel och arbetar proaktivt med utveckling av användarstöd och självhjälp för användare av drift- och produktionsleveranser.
IT-supporten tillhandahåller kompetenser för deltagande i projekt/aktiviteter med IT-inslag, och arbetar aktivt för att förebygga negativ IT-genererad verksamhetspåverkan. Vidare kommer du att jobba med uppföljning och utveckling av återkommande ärenden i syfte att proaktivt avhjälpa dessa.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har mycket goda tekniska kunskaper
• är serviceinriktad och lyhörd för kundens behov
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktat
• är lösningsorienterad
• arbetar självständigt och strukturerat samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• har en god pedagogisk förmåga
• har erfarenhet och kunskap av att arbeta med utveckling av IT-Support
• har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av BMC Remedy eller liknande ärendehanteringssystem
• certifierade utbildningar inom IT
• erfarenhet av liknande arbete inom IT-Support
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Sundsvall. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Tjänsterna är säkerhetsklassade och kräver svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning.
Kontaktpersoner
Chef: Susanne Åkerlund, 010-118 24 32 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carolina Nordenberg, 010-112 67 45 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Magnus Näslund, Saco-S: Ann Wiström, Seko: Eliza Grundström. Dessa nås via växelnumret 08-786 90 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-02-06. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.