OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Som IT tekniker kommer du jobba i 2:a 3:e linjens support vilket kräver en bred kunskap inom den tekniska infrastrukturen som är lokaliserad i den egna datorhallen. IT enheten sköter driften av de flesta IT system inom kommunen inklusive vissa bolag.
Tjänsten kommer att innehålla beredskapstjänstgöring enligt schema.
IT-avdelningens uppgift är att stödja medarbetare och chefer i sitt arbete att uppfylla kommunens vision och mål. IT-avdelningen ska, i samråd med verksamheten, vidareutveckla och upprätthålla IT-stöden. Dessa ska möta såväl interna som externa krav på informationshantering, kostnadsmedvetenhet och effektivitet och de ska vara säkra, pålitliga och tillgängliga.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom datateknik eller annan IT-utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har en hög nivå av IT-kompetens efter minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT-området. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor.
Du har dokumenterad erfarenhet och kunskap inom dessa områden: DBA/SQL, Exchangeadministration, Powershell, Active Directory, VmWare (V-center) och Windows serveradministration.
Det är meriterande om du kan: MS Office, M365, Azure, Citrix, backuphantering, Sharepoint, nätverk, MS SystemCenter samt Veeam backup.
Du har god datorvana och är en kompetent användare av MS Officepaketet.
Det är även meriterande om du har kunskap inom ITIL, övergripande standarder och det är önskvärt om du är certifierad inom området.
Du har en naturlig fallenhet för att planera och organisera. Du är strategisk, analytisk och har god förmåga att tillämpa expertis och teknik. Du vill leverera resultat och uppfylla kundens förväntningar. Som person är du pedagogisk och kan kommunicera såväl internt som med våra kunder. Andra beskriver dig som jordnära och prestigelös.
Du har även god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137