OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Affärsutveckling & IT arbetar vi med att underhålla vår IT-verksamhet och hanterar dagliga servicedesk-ärenden samtidigt som vi driver affärsutvecklingen framåt. Vi befinner oss i en spännande fas med ständig utveckling inom vårt område. Vill du vara med och forma vår digitala framtid? Drivs du av utmaningar och förändring? Då kan det vara dig vi söker!
Om jobbet
Som IT-tekniker hos oss hjälper du våra interna användare inom hela vårt verksamhetsområde. Du kommer att arbeta i en varierande teknisk miljö som innefattar allt från nätverks- och hårdvaruproblem till mjukvarurelaterade frågor.
Vi påverkas av modernisering, AI och digitaliseringens framfart och vi har som mål att vara i framkant av den digitala utvecklingen. För att uppnå våra mål krävs rätt kompetens, och som IT-tekniker förväntas du att aktivt bidra till att hitta nya lösningar. Dessa lösningar engagerar dig att utbilda, leda kurser och hålla i teamsmöten för att dela med dig av kunskapen och inspirera våra medarbetare att öka sin digitala kompetens, vilket kommer att göra vardagen enklare och främja förflyttning inom den digitala världen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter som ingår i rollen är
Installation av vår digitala arbetsplats och kringutrustning till denna
Felsökning & åtgärdande av hårdvarurelaterade problem
Utbildning & systemstöd
Du blir en del av ett team med stark gemenskap och ett nära samarbete. För oss är det viktigt att det är högt i tak, att vi skrattar och har roligt tillsammans på jobbet samtidigt som vi levererar resultat.
Rollen innebär regelbundna resor till Örebrokontoret samt till våra lokalkontor vid behov.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du som IT-tekniker möjligheten att vara med och påverka vår digitala resa framåt. Vi uppmuntrar dig och ger dig utrymme att självständigt använda din kreativitet och kompetens. Genom vår samlade erfarenhet inom gruppen lär vi av varandra och bidrar till varandras utveckling.
Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med 175 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats i ett företag med ett starkt varumärke, engagerade kollegor och konkurrenskraftiga villkor.
Vem är du?
För den här rollen är det din personlighet och dina drivkrafter som är av största betydelse för oss. Vi värderar din samlade erfarenhet, kompetens och ditt genuina IT-intresse och förståelse inom området.
För rollen krävs
Erfarenhet från arbete i helpdeskmiljö.
Vana av att arbeta, installera och supporta i Microsoft-miljö.
Goda kunskaper gällande PC, skrivare, kringutrustning och Active Directory.
Gymnasial utbildning eller motsvarande.
God kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
B-körkort och tillgång till egen bil.
Eftergymnasial utbildning inom IT samt tidigare erfarenhet kring arbete med automatisering, digitalisering och AI är mycket meriterande.
Vi söker efter dig som är initiativtagande och drivs av utveckling och som inte räds att dela dina egna idéer. Du arbetar självständig och strukturerat med fokus på att alltid leverera bästa möjliga service. Du är trygg i din kommunikation och har förmågan att båda lyssna in och förklara tekniska begrepp på ett enkelt sätt.
Sist men inte minst, söker vi efter dig som är en lagspelare och bidrar till teamet med din positiva attityd och arbetsglädje!
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Då vi verkar i en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller i alla våra rekryteringsprocesser.
Låter det intressant?
Din ansökan registrerar du så snart som möjligt på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Lisa Tojkander hos Norén & Lindholm på 070-77 88 155.
Välkommen med din ansökan!